BMWKnutn Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Heisann! Har akkurat fått ADSL2+ fra Tafjord Mimer, men opplever at linjen er ustabil (mister tilkoblingen) og at farten er lav. har vert i kontakt med kundeservice og alt er riktig tilkoblet. Her er det siste jeg fikk på mail: Vi måler fremdeles en del demping på linjen. Linjen er terminert på ca 15 mbit, og dropper en del. Ut fra de reslutat vi får ser dette ut til å ligge fra modemet til og med kontakten. Har du mulighet til å få undersøkt at kontakten ikke er dårlig... Jeg har sjekket veggkontakten, ser greit utden , men det er bare en rød og en blå ledning som er tilkoblet. Har ikke fasttelefon. Hva kan gjøres? Edit: Routeren er en Zyxel P-660RU T3. Har akkurat funnet ut at dette er en router for ISDN! og jeg som ikke en gang har telefon..kan dette være grunnen til alt tullet? Endret 11. oktober 2005 av BMWKnutn Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 1. Bytt ledningen mellom telefonkontakt og modem (prøv med nettverkskabel). 2. Er det en skjøt før inntaket? i kjeller e.l.? Lenke til kommentar
BMWKnutn Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) 1. Bytt ledningen mellom telefonkontakt og modem (prøv med nettverkskabel).2. Er det en skjøt før inntaket? i kjeller e.l.? Bruker nettverkskabler. De som fulgte med fra leverandør. Kablene er 100% "friske". Har testet de. Er bare et uttak i huset og routeren er direkte tilkoblet. Som editert i første post: Routeren er en Zyxel P-660RU T3. Har akkurat funnet ut at dette er en router for ISDN! og jeg som ikke en gang har telefon..kan dette være grunnen til alt tullet? Endret 11. oktober 2005 av BMWKnutn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå