EasyRaider Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det begynner vel å bli ganske kjent at en må ha Windows Vista og skjerm med HDCP for å kunne se framtidig HD-materiale. Men jeg tror det er mange som ikke helt har fått det med seg ennå, og kjøper dyre skjermer i den tro at de kan beholde skjermen i mange år og se film i høy oppløsning på den. Derfor er det kanskje på tide å legge til en liten advarsel om det i skjermguiden? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Jo kan kanskje være smart. Er noe folk burde være oppmerksomme på om de planlegger å se på film (spesielt de som kjøper en 1920x1200 skjerm). Jeg har selv kjøpt en slik skjerm (var fullt klar over at den ikke hadde HDCP). Det eneste som kommer ut av det for min del er at en fingerløs man kan telle (edit: på fingrene) hvor mange HD-DVDer eller Blu-Ray disker jeg kommer til å kjøpe eller leie. Er sterkt imot piratkopiering, men dette her er nok til å snu meg rundt på den saken (vil si at jeg ikke skylder på M$, HDCP krav for HDDVD er ikke deres ide, de må bare inkludere støtte for det.) Endret 12. oktober 2005 av dravisher Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) For de som ikke vet. Much more important than whether your TV offers the DVI connector or the HDMI connector is whether or not that connection is HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) compatible. If you recall in last week’s column we talked about “authorized technologies” for the broadcast flag. Well, it’s about to pop up here again. For the same reason that consumers love a digital signal (i.e. no degradation), content providers fear it. HDCP is considered an authorized protection technology. This means that the digital signal is encrypted between the source and the television. It’s also likely that, in the future, certain devices will refuse to send the signal to your television without HDCP. Finnes det i hele tatt skjermer med HDCP comp. DVI/HDMI? HDTV som skulle være en enkel samlende global standard blir bare mer og mer jungel. Jeg synes synd på de som går og kjøper dyrt HD utstyr tidlig. Grøsser når jeg ser alt dette villedende "HDTV ready" skvipet som selges. Endret 14. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Ja den nye 21" widescreen skjermen til gateway har støtte for HDCP For de som ikke vet. Much more important than whether your TV offers the DVI connector or the HDMI connector is whether or not that connection is HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) compatible. If you recall in last week’s column we talked about “authorized technologies” for the broadcast flag. Well, it’s about to pop up here again. For the same reason that consumers love a digital signal (i.e. no degradation), content providers fear it. HDCP is considered an authorized protection technology. This means that the digital signal is encrypted between the source and the television. It’s also likely that, in the future, certain devices will refuse to send the signal to your television without HDCP. Finnes det i hele tatt skjermer med HDCP comp. DVI/HDMI? HDTV som skulle være en enkel samlende global standard blir bare mer og mer jungel. Jeg synes synd på de som går og kjøper dyrt HD utstyr tidlig. Grøsser når jeg ser alt dette villedende "HDTV ready" skvipet som selges. 5005122[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå