LA8464 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Lurer på om det er F2 tast for å gå i bios på den ? må vel gå å stille inn for cdrom og bruke win98se å starte i DOS ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Er ikke helt sikker, men bruker de 2 som er på bootdisk.com, du kan jo titte innom å se der. det står ivertfall bootdisk ide cdrom drivers included Du får spm ved oppstart av bootdisken om du vil ha CD-rom-drivere med eller uten, velg med... Dessuten du kan sjekke det, skriv E:dir så ser du om disken blir lest... Endret 11. oktober 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Baku Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Når jeg skriver E:dir kommer det opp: Invalid media type reading drive C Det samme skjer når jeg skriver C: , D: Osv. Trykker ja til å ha cd-rom drivere med ja. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Flyttet fra PC-en fungerer ikke. Lenke til kommentar
Baku Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Flyttet fra PC-en fungerer ikke. Hva mener du med det? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Når jeg skriver E:dir kommer det opp: Invalid media type reading drive C Det samme skjer når jeg skriver C: , D: Osv. Trykker ja til å ha cd-rom drivere med ja. Har du formatert disken og satt C: som aktiv partisjon ? Endret 11. oktober 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Flyttet fra PC-en fungerer ikke. Hva mener du med det? Hehe ! Du postet i feil kategori, derfor flytting... Lenke til kommentar
Baku Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Når jeg skriver E:dir kommer det opp: Invalid media type reading drive C Det samme skjer når jeg skriver C: , D: Osv. Trykker ja til å ha cd-rom drivere med ja. Har du formatert disken og satt C: som aktiv partisjon ? Ja, eller slettet alt i fdisk og laget en ny partisjo, men har vel ikke formatert den Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Mulig det er litt blanding av FAT16 og FAT32 her , gå i fdisk igjen og slette små disker først , restart, gå så inn på store disker ,slette, så opprette nytt og se om du får FAT32 ? Lenke til kommentar
Baku Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg har slettet alt og laget en ny partisjon "C:" som bruker hele plassen på pc`n. men får ikke formatert den så den er hverken FAT16 eller 32. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Du fikk med deg at du MÅ reboote/restarte maskinen etter du har opprettet en partisjon? Lenke til kommentar
Baku Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Ja, har gjort det. Kutter strømmen med knappen bakpå, får det går ikke ann å reboote den på noen annen måte. Endret 11. oktober 2005 av Baku Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja, har gjort det. Kutter strømmen med knappen bakpå, får det går ikke ann å reboote den på noen annen måte. Tryggere/enklere å bruke gode gamle ctrl-alt-delete. Skal egentlig ikke ha noe å si så lenge du ikke kjører smartdrv... Lenke til kommentar
Baku Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Men det må jo være mulig å få kommet seg inn o bios på den så jeg kan sette cd_ rom som 1. prioritering? har prøvd alle F knappene og Esc i oppstart men ingen funker. Det er foresten en gammel Compaq presario 4704 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Mener å huske F10 eller 12.... Lenke til kommentar
Baku Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja, men alle er prøvd ut, ingen funker Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Fra compaq's (HP's) hjemmesider: Presario 4704 You may have difficulty accessing the BIOS Setup utility screen, because you must press a specific key (usually F1) very quickly before the Windows screen appears. If you do not enter the BIOS Setup screen on your first try, repeat the following steps until you are successful. To open the BIOS Setup screen: Turn off the PC and wait about 5 seconds. Turn on the PC. When the first screen appears, press the F1 key on the keyboard. (You can press the key more than once.) The BIOS Setup Utility Main menu appears. NOTE: On certain Compaq Presario PCs (prior to 2002) press the F10 key at the logo screen to enter setup. Use the keyboard to navigate through the menus. OBS: På noen Compaqer ligger BIOS-setup på harddisk. Fjerner du den partisjonen kommer du ikke inn i BIOS. Vet ikke om det er tilfelle på din. Lenke til kommentar
Baku Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Faen, det kan godt hende. sletta jo hele greia. men må vel være mulig å gjennomprette denne med en floppy eller noe? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Sjekk ut noen av disse kanskje. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...twareitem=33807 http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...820&cc=us&os=20 Til den første linken; legg merke til: This SoftPaq creates one diskette that allows a user to upgrade to Version 1.51/C Revision A of Computer SETUP for Compaq Desktops/C, or to restore this utility to the Diagnostics Partition (if that partition has been destroyed). Endret 11. oktober 2005 av sedsberg Lenke til kommentar
Baku Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 det var riktig det at det lå på hardisken, fikset det med de diskettene. nå er jeg inne på pc setup med det er ikke noen instillinger der som gjør at cd`n booter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå