jiggsaw Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Hei! tenkte jeg skulle starte en tråd anngående disse to spillerne. Har tenkt å kjøpe mp3 spiller og det står mellom disse to Noen som har noen innspill eller anbefalinger vedrørende nano og creative micro photo? Hvilken synes dere jeg skal velge? og så et lite spørsmål: er man virkelig nødt til å lade nano gjennom pcen? utrolig dårlig at det ikke følger med strømadapter!! jeg for min del har i alle fall ikke tilgang på data hele tiden, fks på ferie. og så batteritiden? hvem er best?? Bare å svare folkens! glad for alle innspill:-) Endret 12. oktober 2005 av jiggsaw Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Hei! tenkte jeg skulle starte en tråd anngående disse to spillerne.Har tenkt å kjøpe mp3 spiller og det står mellom disse to Noen som har noen innspill eller anbefalinger vedrørende nano og creative micro photo? Hvilken synes dere jeg skal velge? og så et lite spørsmål: er man virkelig nødt til å lade nano gjennom pcen? utrolig dårlig at det ikke følger med strømadapter!! jeg for min del har i alle fall ikke tilgang på data hele tiden, fks på ferie. og så batteritiden? hvem er best?? Bare å svare folkens! glad for alle innspill:-) Hvilken er best! Og ikke Caps-lock som emnetittel. Ipod nano kan du kjøpe adapter for 250kroner. den har 14 timers spille-tid. Og photogreia er jeg ikke sikker på. Er det lansert enda? Endret 11. oktober 2005 av Bundy Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 zen micro photo har visst 15 timer batteritid elns.. er endel info i denna tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=451244 Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Zen Micro Photo og iPod Nano har omtrent like god spilletid pr. ladning. Zen har vel en eller to timer lengre levetid enn iPod nano. Siden vi da snakker om 12-13 timer så vil jeg si at forskjellen er ubetydelig. Det eneste du får med iPod nano er en kabel for å koble spilleren til PC'en, et par dårlige ørepropper og en cd med iTunes. Hvis du ønsker å lade spilleren via kontakten er du nødt til å kjøpe et strømadapter ved siden av. Dette kostet ca. 300 kr når jeg kjøpte min 2G iPod mini. Når det gjelder ZMP, så tror jeg at du får med både strømadapter og kabel til PC (selvfølgelig). Prismessig så vinner ZMP. Du får dobbel så mye lagringsplass som den største utgaven av iPod nano. Etter min mening er brukergrensesnittet på Zen-spillerne overlegent det på iPod-serien. Du har langt flere muligheter til å styre musikksamlingen. Skjermen på iPod nano er mye bedre enn på ZMP. Stikk innom dapreview for å se en sammenlikning. Det er tydelig at OLED-skjermen på ZMP gir et mørkere, mindre detaljert og mer grumsete bilde enn skjermen på iPod nano. Før du kjøper en av dem bør du lese anmeldelser og gjøre opp din egen mening Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Men med zen kan du ikke vise bilder mens du spiller av musikk. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Men med zen kan du ikke vise bilder mens du spiller av musikk. Et godt poeng. Dette er noe jeg vil betrakte som en stor fordel med iPod nano. Likevel liker jeg brukergrensesnittet på Zen-serien bedre enn på iPod. Etter min mening veier dette veldig tungt, men her må trådstarter gjøre opp sin egen mening. Det beste hadde vært om du kunne fått testet en iPod og en Zen Micro eller ZMP Lenke til kommentar
jiggsaw Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 hei ! takk for gode svar! jeg heller nok mer mot en creative gitt....selv om skjermen er bedre på nano er dette ikke noe stort problem altså. for netsen samme pris får man jo dobbel lagringssplass, radio og en spiller man ikke riskierer å få masse riper i med engang. Dessuten kan man vel også bruke mediaplayer for å føre over musikk? Er det forresten noen her som vet om man er nødt til å ha på lyset når man skifter sang på creative? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Dessuten kan man vel også bruke mediaplayer for å føre over musikk? Zen Micro og ZMP støtter MTP, noe som betyr at windows mediaplayer kan brukes til å overføre musikk til og fra spilleren. Det beste hadde vært en driverløs løsning, slik som iPod, men det finnes likevel drivere til GNU/Linux, selv om det ikke er Creative som har laget disse. Det er mulig å overføre filer til iPod uten å installere noen driver, men du trenger uansett et egnet program for at musikk skal dukke opp i menyen. Jeg vet ikke hvordan det fungerer med bakgrunnslyset, men jeg antar at alt kan styres av brukeren. Endret 12. oktober 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Jay Sparrow Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 NANO >>>>> MICRO Grunn: Nano har genialt design og brukergrensesnitt. Nesten alt kan tilpasses og lydkvaliteten er upåklagelig. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 hei ! takk for gode svar! jeg heller nok mer mot en creative gitt....selv om skjermen er bedre på nano er dette ikke noe stort problem altså. for netsen samme pris får man jo dobbel lagringssplass, radio og en spiller man ikke riskierer å få masse riper i med engang. Dessuten kan man vel også bruke mediaplayer for å føre over musikk? Er det forresten noen her som vet om man er nødt til å ha på lyset når man skifter sang på creative? 4994607[/snapback] Jeg har Zen Sleek og der kan man velge om bakgrunnslys skal være av eller på. Er vel samme på denne. Lenke til kommentar
Vegar Beider Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Faktisk ikke. Skjermen er av typen OLED, hvilket vil si at den ikke har baklys i normal forstand. Skjermen er enten helt av, eller med fullt lys. OLED-skjermen er på denne måten batterivennlig, ettersom mengden strøm som kreves for å drive OLED er mindre enn et tradisjonelt baklys på TFT o.l. @Jay Sparrow: De grunnene der faller litt igrus. Brukergrensesnittet på Micro er nærmest identisk (bortsett fra hjulet), men med enda flere muligheter. Lydkvaliteten er stort sett ansett som bedre på Creatives produkter (bortsett fra iPod fanboys, såklart, som mener at iPod er best på alt). Da sitter du igjen med designet, men der må jeg være helt enig. Designerne på Creative har noe å lære. Endret 14. oktober 2005 av larsjh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå