JonJ Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hallois, det finnes endel irckanaler der ute som krever at man er authet før man joiner, dette er litt irriterende når xchat er ferdig med å joine kanaler lenge før authen er ferdig. Derfor tenkte jeg at jeg skulle lage et perlscript som forsinker join i noen sekunder, sånn at jeg ikke trenger å skrive noe manuelt de få gangene jeg trenger å starte xchat på nytt, og som jeg kan spare på til neste gang jeg reinstallerer en distro. Uansett, problemet mitt er som følger: Det som heter Xchat::command har parametre som ( $command, [$channel,[$server]] ), frågan er da, $server variabelen, må den være f.eks. irc.se.quakenet.org eller Quakenet? Og vil det da holde med noe slikt som: #!/usr/bin/perl -w # # { sleep 10 Xchat::command("/join #kanal" ["",["irc.se.quakenet.org]]); } ? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 You tell us! Holdt det med noe slikt som det? Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Ja, faktisk, følgende kodesnipp virket: #!/usr/bin/perl -w { sleep 10; Xchat::command("join #kanal", "", "irc.se.quakenet.org"); } Lenke til kommentar
JonJ Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Bra jobbet Nåja, det var ikke et spesielt avansert script, men morro var det lell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå