Gå til innhold

Kritikk på test-layout

Anbefalte innlegg

Fant en tut på nettet og lagde meg en sånn fin liten Layout. Eller fin og fin. Den har hvertfall farger.

Derfor lurer jeg på hva som er galt her. Og hva som bør fikses på. Burde vel sikkert kaste denne i papirkurven, men er i læringsfasen og hadde jo vært fint å endre og lære litt mer før jeg eventuelt kastet denne.

Har brukt Pixelfonts. Ble det for lite og vanskelig å lese?

Første grafikk-lagingen jeg har gjort i PS noensinne. Og dette er jo med en Tut på nettet, så ta det i betraktning =P

Edit : Tar selvkritikk.. Den suger ! I Know..

post-76-1129051340_thumb.jpg

Endret av Lanka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes du bør fjerne den rammen rundt banneren, da ville det straks sett bedre ut! Man trenger ikke alltid å følge tutorials 100%, det kan lønne seg å sette litt av sitt eget preg på det ;)

Linkene på menyen er blury, vanskelig å se, det må fikses! I tillegg så er de litt (for?) små.

"Meny" og "Innhold" er også litt vanskelig å se, kanskje prøve med en lysere bakgrunn og litt større font? ;)

Istedenfor å starte helt på nytt, så lærer du mye bare av å prøve å rette opp i feil på denne :)

Lenke til kommentar

Aaah thanx. Banneren fjerner jeg! =P Var bare noe jeg prøvde før jeg satte inn headeren. Hehe, men den skriften. Jeg brukte en font. En Pixelfont som visstnok skal være ganske fresht ifølge tutorialen, men fikk den ikke til å gløde like bra. Vet ikke hva font size eller no skulle være =P bare at det skulle være en drop shadow.

Noen som har noen fonts som kunne ha passet nettopp slike nav-bars?

Lenke til kommentar
Trodde folk hadde kommet lengre enn dette. Klumpete og dystre template-aktige "designs" er ikke noe spess.

Farger! Lyse farger! Mellomrom, luft og lesbarhet er noe du mangler totalt.

Sorry, dude, men dette likte jeg ikke.

Trodde folk har kommet lenger? Altså man blir ikke automatisk flinkere bare fordi du har kommet lenger. Jeg er i nybegynnerfasen sa jeg jo! Makan!

Anyways, takker for hjelp fra de andre.

Lenke til kommentar
Trodde folk hadde kommet lengre enn dette. Klumpete og dystre template-aktige "designs" er ikke noe spess.

Farger! Lyse farger! Mellomrom, luft og lesbarhet er noe du mangler totalt.

Sorry, dude, men dette likte jeg ikke.

Trodde folk har kommet lenger? Altså man blir ikke automatisk flinkere bare fordi du har kommet lenger. Jeg er i nybegynnerfasen sa jeg jo! Makan!

Anyways, takker for hjelp fra de andre.

Greit nok det, men har du sett noe nettsider som ser sånn ut enda? Det var det jeg ville frem til. Jeg diskuterte ikke hva jeg kan.

Se feks gjennom csszengarden.com og se hvordan man kan bruke farger til å gjøre en nettside bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...