Gå til innhold

Radeon x800PRO! Ett SYKTTTTT kort..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Først overpriser de et demo kort, og nå underpriser de et demo kort til de grader! Et x800xt kort til 1195,- er løp å kjøp produkt  :thumbup:

Edit: Jeg har iallfall bestilt et  :!: For vel selge mitt xfx 6800 gt og tjene litt penger på det  :cool:

Edit: Ringte ned dit nettopp, kortet er utsolgt  :tease:

4998997[/snapback]

Oops. Ville du ha det? Bestilte det rett før jeg så at du postet dette... :innocent:

Blir et utmerket kort til reserveriggen min. :)

-KJ

Lenke til kommentar

hmm.. For det første:

jeg har nå lest hele denne tråden og dette er mitt første innlegg i den, her er mine meninger:

- mange av de som har svart har kalt trådstarter en "Dust, tosk, tulling etc" uten å komme med positive innlegg :thumbdown: .

- mange har imotsettning hatt positive innvirkning på tråden og trådstarter om videre kjøp innen data :thumbup: .

- Det er ikke lett og velge deler i data verdenen om du ikke har peiling! jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle kjøpe da jeg skulle ha nytt skjermkort for ca 7-8 måneder siden og kjøpte da ett Gainward Geforce 6600GT til 2k, noe jeg i senere tid har angrett litt på da jeg kunne ha fått ett bedere 6800 kort til samme pris. :whistle: jeg mener uansett at jeg har fått ett bra kort som er verdt penga og har fortsatt en pc som kan brukes i en 12-13 måneder til hvis jeg ikke går over til PCIe og SLI til konfen til våren.

etter å ha gjort en del research har jeg nå ganske god oversikt over utvalg og ytelse på forskjellige skjermkort og prosesesorer med undtak av intel sine.

dette har hjulpet meg en del nå som jeg sparer til mer RAM o.l.

- selv med gode ferdigheter innen PC hadde jeg problemer med å sette sammen en powerPC til 20k på SHG for en venn pga pris/ytelse forhold.

- uansett hva folk her sier har trådstarter ett kjempekort selv om det var MEKTIG! overpriset. sammen med de fleste andre her ville jeg levert tilbake og gått for ett 6800GT eller Ultra da disse har SM.3 som er veldig viktig til det jeg bruker PCen til.

Lenke til kommentar

til trådstarter,du har et veldig bra kort,spill med god samvittighet,ikke hør på alle negative komentarer.kortet var nok litt dyrt,så hvis du finner ut at du vil prøve å bytte det så gjør det raskt,post gjerne her ettepå.

til swat dude,jeg berømmer måten din å svare på,selv om du ikke er kommet til konfen enda,skriver du et innlegg som er bedre enn de fleste her i tråden.

til dere som mener at han er blitt lurt,skriv en mail,dette er et forum med enorm kunnskap,gi litt av den kunnskapen til butikken.det gjelder ikke bare rullestol,men alle andre som skal handle der.

bor i oslo selv,har handlet der for titusenvis av kroner,de mistet iallefall meg som kunde...

edit,til alle dere som syns det er gøy å slenge dritt,hvorfor gidder dere,hjelp heller gutten,det er vel det denne plassen er for?

beklager til moderator hvis denne posten er out of order

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

QUOTE(samye83 @ 13/10-2005 : 09:40)

Først overpriser de et demo kort, og nå underpriser de et demo kort til de grader! Et x800xt kort til 1195,- er løp å kjøp produkt

Edit: Jeg har iallfall bestilt et For vel selge mitt xfx 6800 gt og tjene litt penger på det

Edit: Ringte ned dit nettopp, kortet er utsolgt

Oops. Ville du ha det? Bestilte det rett før jeg så at du postet dette...

Blir et utmerket kort til reserveriggen min.

Hehe, det går bra. Jeg ville bare prøve x800xt kortet og se hvordan den yter iforhold til 6800gt. Første man til mølla, må se meg slått :tease:

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Endelig noen forstålige her.. Takker så mye til (ODIN) og SWAT dude... :) Er godt at det endelig er noen som ser det fra min egen synsvinkel, for nei, jeg er ikke data ekspert.. Syns det er morsomt å spille og kose meg som sikkert mange av dere andre, så send mail til digital impuls å gi de buksevann.. De fortjener ikke bedre.. Men takk til mange av dere andre også som har gjort så godt dere kan.. Og dere som bare har slengt dritt.... hehe.. vet ikke hva jeg, men er ihvertfall sinnsykt surt gjort.. Kunne heller ha hjulpet til enn å være negative DATANERDER... :nei:

Har forresten tenkt litt..Kortet har jo en god ytelse, så det funker sikkert bra for meg i ett år, med tanke på at jeg skal i marinen neste sommer. Iverstefall selger jeg dette, og kjøper nytt om nødvendig..

Takker for hjelpen. satser på at jeg tar en grei avgjørelse...

:hmm:

Lenke til kommentar

Ta en titt her:

Forbrukerkjøpslovens viktigste punkter

Gå til bake i sjappa, å si at du vil returnere produktet. Et punkt i den linken jeg viser til sier:

-Varen skal svare til det forbrukerne har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper.

Du skal forvente mer av et demo-skjermkort til 3000 kroner enn det x800 gir deg.

Hold oss oppdatert. Hvis de setter seg på bakbeina så tar jeg gjerne en telefon inn til digitalimpuls og forklarer dem litt om kundeservice og forbrukers rettigheter.

Endret av gaardern
Lenke til kommentar

Prøver igjen - De har ikke enkelt å greit forveklset prisen på x800pro og x800xt demo kort.

slik det skulle ha vært

x800xt 3000kr

x800pro 1100kr

Dette rimer jo, det er litt for tilfeldig at det skall være to bomber på en dag er det ikke?. Ring digital impuls og spør om prsingen på disse to å spør om de ikke har gjort feil, så for du muligens x800pro for 1100kr, det er et bra kjøp

Lenke til kommentar

Det var ikke meninga å virke negativ til rullest0l på noeen som helst måte. Blir bare så utrolig forbanna når jeg ser butikker utnytter seg av folks uvitenhet. :realmad:

Å sende inn mail til DigitalImpuls er noe jeg har tenkt på lenge, men ville først vite utfallet av hele saken her. Blir litt for teit om jeg sender inn en mail også viser det seg at byttingen aldri var noe problem i utgangspunktet. :)

Til (Odin) og SWAT dude, tror ikke dere egentlig helt har skjønt poenget her. Skjermkortet er jo kjempebra det, men det rettferdiggjør allikevel ikke prisen. Om han er kjempefornøyd med med skjermkortet, og faktisk får spillkort de neste 2 åra, so what? Det rettferdiggjør allikevel ikke prisen.

De har lurt ham så enkelt og greit, med mindre det er som simalarion skriver. Men det hadde også vært alt for sløvt ettersom det er en "proffesjonell" nettbutikk, alt ettersom det faktisk er en fyr som tar seg av regninga i butikken, en annen for sending etc. Et sted må noen se feilen for å si det sånn. Så egentlig det ser jeg på som lite sannsynlig.

Rullest0l, send inn og prøv og bytt hvis du vil, og går det ikke, ja da lover jeg at 5 mail og tlf samtale.

Lenke til kommentar

daniel,det du skrev er vel forsåvidt det jeg har prøvd å fått frem.ja jeg forstår at digital impuls har opptrådt svært ufint i denne saken,men syns bare noen av innleggene var litt upassende,det er ikke så gøy å sitte igjen med en følelse av at folk syns du er en tulling etter at man har postet en tråd,det går å svare på en litt mer hjelpende måte.

tviler på at digital impuls har gjort noen feil i dette tilfellet,i så fall må de stå sovende på jobb.

rullestol det er helt opp til deg nå,jeg forstår at det er litt kjipt å gå ned dit å snakke med dem,men prøv,hvis de ikke vil høre,henvis de så til denne tråden,de bør føle veldig beklemt etter det.

det er verdt et forsøk rullestol :thumbup:

Lenke til kommentar

HAr lest igjennom tråden no, føler meg oppgitt på rullestol sine vegner :cry: Men sånn kan det gå sjøl om det er heilt trolig at de kan selge et DEMO-kort til den sinnsvake prisen :thumbdown: Benytt deg av angrefristen,skriv den ut og server den på disken til de folka som solgte deg kortet :p

Lenke til kommentar

Angrerettloven gjelder først og fremst ved netthandel og fjernvarehandel. Forbrukerkjøptsloven gjelder derimot vanlige kjøp. Spør om de har hørt om Forbrukerkjøptsloven, hvis de ikke har det, si at du vil returnere kortet, og be dem lese litt før de starter butikk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det var ikke meninga å virke negativ til rullest0l på noeen som helst måte. Blir bare så utrolig forbanna når jeg ser butikker utnytter seg av folks uvitenhet. :realmad:

Å sende inn mail til DigitalImpuls er noe jeg har tenkt på lenge, men ville først vite utfallet av hele saken her. Blir litt for teit om jeg sender inn en mail også viser det seg at byttingen aldri var noe problem i utgangspunktet. :)

Til (Odin) og SWAT dude, tror ikke dere egentlig helt har skjønt poenget her. Skjermkortet er jo kjempebra det, men det rettferdiggjør allikevel ikke prisen. Om han er kjempefornøyd med med skjermkortet, og faktisk får spillkort de neste 2 åra, so what? Det rettferdiggjør allikevel ikke prisen.

De har lurt ham så enkelt og greit, med mindre det er som simalarion skriver. Men det hadde også vært alt for sløvt ettersom det er en "proffesjonell" nettbutikk, alt ettersom det faktisk er en fyr som tar seg av regninga i butikken, en annen for sending etc. Et sted må noen se feilen for å si det sånn. Så egentlig det ser jeg på som lite sannsynlig.

Rullest0l, send inn og prøv og bytt hvis du vil, og går det ikke, ja da lover jeg at 5 mail og tlf samtale.

5003621[/snapback]

jeg mente ikke og si at det retferdigjorde prisen hvis du forstod det sånn...

sorry at jeg dro opp posten... bare fikk behov for å forsvare meg litt her :whistle:

Lenke til kommentar

OffT: Tipper Rullest0l sitter med samme følelse som lillebroren min gjorde etter å ha kjøpt et FX5200 til 600kr og jeg fortalte ham hva han burde kjøpt i stedet... Jeg var vel kanskje litt ugrei der. Men så fikk han kjøpe mitt gamle R9600 ekstremt bililg når jeg kjøpte x800xt pe på netshops skjermkortras i mars. :)

OnT: Slenger meg på resten her jeg, prøv å få bytta kortet. Etter at nVidia slapp sine siste kort har prisene på x800-serien falt som noen lodd. Det er godt mulig å gjøre et kupp der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...