ChristR Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Feh Takk igjen for en utrolig god forklaring! Jeg trodde at progressive trance var en "bro" mellom trance og house jeg skjønner du. Endret 12. oktober 2005 av Rs125 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 hmm.. jeg vet ikke.. MEN! det jeg vet at det begge suger.. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Trance har som oftest flere varierte melodier og rytmer og er gjerne vokalt mens Techno har den samme grunnrytmen gjennom hele sangen som gjør det ganske kjedelig.. Trance = Dj Tiesto, Armin Van Buuren Techno = Prodigy, Ole Van Dansk Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Trance = Dj Tiesto, Armin Van BuurenTechno = Prodigy, Ole Van Dansk 5043558[/snapback] tja.. vil ikke akkurat si at Thr Prodigy er direkte techno da men min menig må vel være noe i electronica/punk Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Jeg oppfatter Techno som dunk dunk og motorisk irriterende. Trance virker mer melodiøst og med annerledes oppbygning. Gjerne flere klimakser som ofte blir bygget opp av hurtige trommefrekvenser som øker i volum. Det er min oppfatning. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Det første jeg tenker på når noen sier techno er Tyskland og Scooter. The Prodigy er ikke techno Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Techno = Prodigy, Ole Van Dansk 5043558[/snapback] Feil! Hverken Ole van Dansk, eller Prodigy er techno. Matt M. Maddox, da snakker vi techno. Ilex: Scooter er heller ikke techno. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Techno = Prodigy, Ole Van Dansk 5043558[/snapback] Feil! Hverken Ole van Dansk, eller Prodigy er techno. Matt M. Maddox, da snakker vi techno. Ilex: Scooter er heller ikke techno. 5046883[/snapback] Listen to the dawg! Scooter er vel noe i retning Eurodance? Er hvertfall langt fra techno... Matt M. Maddox og Pet Duo forresten lager Matt M. Maddox noe som kalles for Schranz techno, en avstikker av swedish techno Lenke til kommentar
ilex Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Ilex: Scooter er heller ikke techno. 5046883[/snapback] hehe, dette er uansett hjemmesiden http://www.scootertechno.com Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Scooter er vel mer Euro Trance/Club Trance/Hard Trance ?? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Greier ikke høre forskjell jeg. Høres like forbanna dårlig ut i mine ører. Endret 28. oktober 2005 av Pasient- Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Ilex: Scooter er heller ikke techno. 5046883[/snapback] hehe, dette er uansett hjemmesiden http://www.scootertechno.com 5069921[/snapback] For min del kan Britney Spears si at hun spiller Death Metal, og Dimmu Borgir kalle musikken sin polka. Spiller ingen trille hva de sier, jeg samenligner det med resten av sjangeren før jeg putter noen inn der. Scooter passer definitivt ikke inn med Matt M. Maddox. Pasient-: Takk for opplysningen. Det har vært en sann glede å høre fra deg. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Her løser du problemene: http://www.ishkur.com/music/ Lenke til kommentar
embark Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Her løser du problemene: http://www.ishkur.com/music/ 5179741[/snapback] Om du bare hører på samplene og ikke leser teksten så. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Technop og trance er jo lette å skille fra hverandre.. Derimot Wave Dizzko og Wave Electro, da blir det vrient. Man må bare høre litt på det så skjønner du forskjellen, det sitter temmelig godt hos meg nå. Greier å skille det meste av elektronisk musikk fra hverandre. Folk må åpne ørene å begynne å høre på Electroclash (ikke alle da, da blir det jo mainstream ) Btw: Prodigy lager hovedsakelig Big Beat, men de har også lagd noen breakbeats. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Sen guiden til Ishkur er i og for seg grei, men den er gammel, og musikk utvikler seg stadig. Det han skriver om de forskjellige sjangrene er jo bare piss fra ende til annen... Samples stemmer på de fleste sjangrene, men på en del har han skikkelig dårlige samples (som kanskje ikke stemmer med sjangeren i det hele tatt). Mener nå jeg Endret 20. november 2005 av Feh Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Sen guiden til Ishkur er i og for seg grei, men den er gammel, og musikk utvikler seg stadig. Det han skriver om de forskjellige sjangrene er jo bare piss fra ende til annen... Samples stemmer på de fleste sjangrene, men på en del har han skikkelig dårlige samples (som kanskje ikke stemmer med sjangeren i det hele tatt). Mener nå jeg 5182742[/snapback] Enig der! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg liker det han skriver om Hip Hop. De fleste ser vel at han er en smule subjektiv når han skriver. At den er gammel skal vel ikke ha så mye å si, bortsett fra at de nyeste sjangrene bortfaller. De gamle sangene hører jo fortsatt til der de en gang var. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) De fleste sjangrene er representert, men hvis man hører på de forskjellige samplesene på div. sjangre (spesielt en del samples innenfor trance og house) så er de rett og slett out of date. Det er stor forskjell på f.eks progressive trance ala 2005, enn prog. trance fra 1997... (BT - Flaming June). Endret 21. november 2005 av Feh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå