Gå til innhold

hva er forskjell på trance og techno

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Techno = Prodigy, Ole Van Dansk

5043558[/snapback]

Feil!

Hverken Ole van Dansk, eller Prodigy er techno. Matt M. Maddox, da snakker vi techno.

Ilex: Scooter er heller ikke techno.

5046883[/snapback]

Listen to the dawg!

Scooter er vel noe i retning Eurodance? Er hvertfall langt fra techno...

Matt M. Maddox og Pet Duo :love:

forresten lager Matt M. Maddox noe som kalles for Schranz techno, en avstikker av swedish techno ;)

Lenke til kommentar
Ilex: Scooter er heller ikke techno.

5046883[/snapback]

hehe, dette er uansett hjemmesiden http://www.scootertechno.com

5069921[/snapback]

For min del kan Britney Spears si at hun spiller Death Metal, og Dimmu Borgir kalle musikken sin polka. Spiller ingen trille hva de sier, jeg samenligner det med resten av sjangeren før jeg putter noen inn der. Scooter passer definitivt ikke inn med Matt M. Maddox.

Pasient-: Takk for opplysningen. Det har vært en sann glede å høre fra deg.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Technop og trance er jo lette å skille fra hverandre.. Derimot Wave Dizzko og Wave Electro, da blir det vrient.

Man må bare høre litt på det så skjønner du forskjellen, det sitter temmelig godt hos meg nå. Greier å skille det meste av elektronisk musikk fra hverandre. Folk må åpne ørene å begynne å høre på Electroclash (ikke alle da, da blir det jo mainstream ;) )

Btw: Prodigy lager hovedsakelig Big Beat, men de har også lagd noen breakbeats.

Lenke til kommentar

Sen guiden til Ishkur er i og for seg grei, men den er gammel, og musikk utvikler seg stadig. Det han skriver om de forskjellige sjangrene er jo bare piss fra ende til annen... Samples stemmer på de fleste sjangrene, men på en del har han skikkelig dårlige samples (som kanskje ikke stemmer med sjangeren i det hele tatt). Mener nå jeg :)

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Sen guiden til Ishkur er i og for seg grei, men den er gammel, og musikk utvikler seg stadig. Det han skriver om de forskjellige sjangrene er jo bare piss fra ende til annen... Samples stemmer på de fleste sjangrene, men på en del har han skikkelig dårlige samples (som kanskje ikke stemmer med sjangeren i det hele tatt). Mener nå jeg :)

5182742[/snapback]

Enig der!

Lenke til kommentar

De fleste sjangrene er representert, men hvis man hører på de forskjellige samplesene på div. sjangre (spesielt en del samples innenfor trance og house) så er de rett og slett out of date. Det er stor forskjell på f.eks progressive trance ala 2005, enn prog. trance fra 1997... (BT - Flaming June).

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...