Slip Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Vel, jeg har et sårt lite problem nå. Etter at jeg bytta cpu viften har pc'n vært litt rar kan man si. Har Asus A7N8X-E Deluxe (socket a), xp3000+ og vifte som støtter xp3200+ fra arctic cooling. Problemet er varmen, tror jeg. Men jeg kan ikke skjønne hvorfor! Vifte blokka er ganske varm, men ikke SÅ varm. Ca. 50-60 grader, og det har funket helt fint før. Kan hende jeg kom borti hovedkortet med skrujern da jeg skifta vifte på cpu. Kan jeg ha skadet noe greier der? Irriterer meg grønn på dette her! I bios kommer det også opp en stemme og sier "CPU-fan failed", men den går rundt. Prøvd og hente strøm andre plasser, og det virker som om strømuttaket på hk er noe rart med.. Noen luringer her som kan hjelpe meg? :| Lenke til kommentar
.V. Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Sikker på at cpu-vifta er festet skikkelig? Eller kanskje den rett og slett er for svak? Overklokker du? Lenke til kommentar
Slip Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Den sitter som et skudd. Overklokker ikke nei. Pc'n står rett under et vindu på Kvaløya, troms, med andre ord SVINKALDT ute, så den har god tilgang til kald luft. Merkelig :| Endret 11. oktober 2005 av Slip Lenke til kommentar
.V. Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har du en annen vifte du kan prøve? Er vifta helt ny? Lenke til kommentar
Slip Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Vifta er ny, men jeg har mine tvil om omdreiningstallet på den. Går på KUN 2500 rpm! Gammle gikk på 4500 tror jeg. Halvparten så kjapp altså. Har ikke annen lenger. Akkurat derfor har jeg denne nå Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Tror du har en funksjon i bios for den viftefunksjonen ev. slå den av ? Lenke til kommentar
Slip Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Har leta etter den. Mener jeg skal kunne stille temp hvor strømmen skal kuttes. Men jeg finner ikke :/ Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Se i manualen side 2-25 Hardware Monitor Menu Der finner du Fan Speed Ratio Bruker du tilkoblingen v minnebrikkene ? Lenke til kommentar
Slip Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Jepp! Men nå testa jeg og sette cpu vifta i "Chassis" eller den andre. 3 totalt. Da kommer den opp i bios med antall rpm, det gjør den ikke på den ved ram brikkene. ANDRE vifter derimot, de kommer opp som "Cpu fan" hvis de er koplet til der. Meget snodig spør du meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå