Gribuz Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Er det mulig og bruke Telenor ADSL på linux og hvordan kan så dette gjøres ? Finnes RASPPPOE til Linux ? Lenke til kommentar
adyton Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Du kan bruker router og DHCP. Det gjør jeg, er nybegynner på linux eller freeBSD som jeg bruker nå da. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Mange nyere distroer har eget konfigurasjonsverktøy for adsl (kommer gjerne under konfigurering av nettverk generellt...). Da kan du normalt bare velge dette i installasjonen, skrive inn det som behøves and off you go! Lenke til kommentar
runeb Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg har en linuxbox (smoothwall) som er koblet direkte til ADSL-modemet fra Telenor. Funker glimrende. Ergo burde det være tilsvarende enkelt med vanlige linux distro'er. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Linux sammen med RP-PPPOE fungerer veldig fint. Hvis du ønsker det, kan installasjonen gå nærmest automatisk. Husk å ha støtte for PPP etc i kjernen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå