Gå til innhold

Flaut men. Hva heter denne "kontakten"

Anbefalte innlegg

Et veldig flaut spørsmål. men men. Har kjøpt brukt en realflight g2 sim med dummy radio. På radion er det en tilkobling med 15 pinner. Jeg har ikke noen port på min maksin som denne passer til. Hva i all verden heter det jeg da må bestille. Jeg har lett litt og ser at seriell er 9 pinner. Så det kan det vel ikke være vel??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg kunne se fra hjemmesiden kanskje noe med dette:

InterLink Plus Controller

USB Port

Compatible FM or FM-selectable transmitter (if using the interface mode)

Note: The connectors on the InterLink Plus cord and included adapters make the InterLink Plus compatible with the trainer jacks on most Futaba® and all JR®, Hitec®, and Tower Hobbies® systems. Special adapters for use with most Airtronics®/Sanwa® systems are available separately.

AKIRA

Lenke til kommentar

Nei dette er den nye usb kontrolleren. Min er brukt. Jeg tror jammen det er en game port jeg må ha. Men de har da ikke så mange "pinner" finnes det noen overgang her. Eller får man kjøpt et game port kort. Jeg finner ikke noe slikt på nettbutikkene.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan huske er en gameport en 15-pins d-sub, så det kan være det du mangler ja.

EDIT:

Sjekka på min egen maskin, og game-porten er en 15-pins d-sub hun-kontakt. Hos meg var dette en ekstra-brakett som fulgte med hovedkortet (kobles altså til hovedkortet.) Sikker på at du ikke har en slik brakett i en eske et sted?

Har Asus A7N8X Deluxe

Endret av 4WheelDrive
Lenke til kommentar

Når jeg søker på 15-pins d-sub på nettbutikkene finner jeg bare skjermer under søk med dette. Er det noen som vet om noen gameport kort. Jeg tror dette var en egen brakett på hovedkortet mitt. Jeg instalerte selvsagt ikke dette når jeg satte opp pc. Og nå har det blitt borte under flytting.

Lenke til kommentar
Det du mangler er en 15 pins seriel kontakt ofte brukt til joystiks før i tiden. Det finnes overganger til usb, og det finnes enkle kort å få kjøpt som har dette.

Merk at den ikke er seriell, men at dette er en kontakt for analog signaler som ikke har noe med seriell overføring som rs-232 el.l. å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...