Ulkesh Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Hei, Lurer på om jeg har en dårlig PSU. Sitter med en Chieftech 350 Watt, som er godt over 3 år nå. Symptom 1 : Jeg har mistet 6 harddisker til klikkedøden de siste to årene. En forumbruker pekte ut muligheten at diskene klikker dersom PSU'en leverer ujevne spenninger over lang tid. Symptom 2 : Hastigheten på CPU viften min varierer under bruk. Viften er koblet til hovedkortet, og har en regulerings-slider i front. Hovedkortet mitt støtter ikke Speedfan eller variable spenning over CPU-vifte uttaket, så ingenting skulle tilsi at viften skulle endre hastighet. None the less, CPU viften varierer turtallet med +- 300 rpm når maskina jobber hardt. Føler dette mest når jeg avslutter tunge ting, da viften kommer seg opp i hastighet igjen. Jevnt over synes jeg PSU'en gir greie spenninger, men jeg synes også at jeg har beviser nok til at den ikke er til å stole på. Forslag ? Enig ? Uenig ? Edit : Aldri et innlegg fra meg uten edits Endret 11. oktober 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Når det kommer til harddiskene er jeg usikker. Men når det er cpu er jeg ganske sikker, ja du har for dårlig strømforsyning. En venn har en qtec strømf, og den underklokkes 200mhz pga den. Har du penger velger du denne, . Denne holder og, men anbefaler førstnevnte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå