tbend Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Hei! Skal bygge stereo til bilen nå.. Jeg har sett på spillere i 4k kroners-klassen @ 4*50w, holder det til å drive 4stk høytalere? Så skal jeg ha muligheten til å kunne drive 2stk 12" Suber, da jeg bare har en nå, men skal som sagt ha muligheten! Holder da 300w i 4Ohm eller må jeg har mer? Endret 11. oktober 2005 av tbend Lenke til kommentar
Defus Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 hadde nåkk ikke skada med foreksempel en sterker som gir 800 watt rms, bare sånn i tilfelle... Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Skal du kun spille høyt? Hvis du bryr deg om hvoordan det høres ut også, burde du kanskje kjøpt en god 10" og kjøpt en 5 kanalsforsterker. Det kommer uansett til å høres mye bedre ut en 4 komponentsett på en spiller og 2 * 12" på en forsterker Og for å være på den sikre siden kan du jo kjøpe en forsterker på 10000W !! :!: Kjøp heller kvalitet enn kvantitet er mitt tips. Jeg har montert ca. 20-30 bilanlegg og kan anbefale www.fona.no. Der får du sinus live og spirit som er billigmerker, men med veldig bra lydkvalitet. Men det kommer selvfølgelig ann på hva deu skal ha og hvor mye penger du skal bruke... Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 uansett om spillern påberoper seg x antall watt er den rett og slett for pinglete til å kunne gi skikkelig lyd. Gjør som Aspstein anbefaler og gå for en 5 kanaler. Evt. kan du gå for en firekanaler, brokople to av kanalene til å drive suben og kjøre komponentsett foran på de to andre. Når du da handler inne en ekstra sub får du samtidig tak i en tokanaler/momoblokk som driver subene og skulle behovet for mer midbass melde seg har du også to kanaler ledige for dette. Men for å gi deg skikkelig hjelp er det best å vite: Hvilken bil det er snakk om Hva du har fra før Hva slags lyd du er ute etter Da kan en nok komme med mye matnyttig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå