DE1 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Den dårligste topicen jeg har laget noen gang men saken er som følgende: Jeg kjøpte et Yamaha DGX-203 i USA. Power Suplyen der går på 110v. - PSU`en her er en ledning med 12v -> 110v Jeg har en "gammel" bass som ikke virker lenger, der har jeg en PSU-ledning som går på 220 volt (vanlig norsk) - PSU`en her er en ledning med 12v -> 220v Kan jeg bruke Power Suply nr. 2 (norsk) og bare sette inn i 12v i pianoet og bare spille? Takk for svar! Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 hvis det er DC spenning pianoet går på, noe som er mest trolig, så ser jeg ikke at det skal være noe problem. Så klart så må omformeren levere nokk strøm. Men skyt ikke pianisten om jeg tar feil Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Det er DC ja... Skal jeg koble det til? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 -sjekk først om det er samme polaritet på pluggen, det vil si at + er på samme plass. (regner med at det er en sann rund en, med en leder rundt kappen og en i en tapp i midten) -sjekk om den nye omformeren leverer nokk strøm, kan gjerene levere mere enn den gamle, det gjør ikke noe -plag livet av naboen med noe grusom piano klampring Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Altså, slik ser baken på pianoet ut... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 -sjekk først om det er samme polaritet på pluggen, det vil si at + er på samme plass. (regner med at det er en sann rund en, med en leder rundt kappen og en i en tapp i midten) -sjekk om den nye omformeren leverer nokk strøm, kan gjerene levere mere enn den gamle, det gjør ikke noe -plag livet av naboen med noe grusom piano klampring Altså, den gamle omformeren leverte 110v (amerikansk) og den nye 220v (norsk) Så da går det da? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 jah. Pass på at + er i midten på den nye omformeren. Det strå ofte merket på skiltet. Lenke til kommentar
icer Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja det burde gå greitt, DC har jo ikke frekvens som AC da så.... Så lenge adapteret ditt ikke leverer for lite strøm, heller litt mer... Men dette har allerede blitt sagt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå