NoseBleeD Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg har nettopp skaffet meg en gammel Toyota Corolla (84-modell). Jeg har byttet ut den gamle radioen som satt der med en ca 1000 kroners pioneer cd-spiller. Videre byttet jeg ut de gamle fronthøyttalerene som sitter under dashbordet - nær dørene på hverside - med noen pioneer 10cm høyttalere (var de som passet inn der) til 400 kr eller noe. Det jeg da lurte på var hvordan jeg kunne få litt mere lyd (litt mer trøkk) for en billigst mulig penge. Er ikke akkurat dreven når det kommer til bilstereo, så all hjelp taes mot med takk. Er det mulig at cd-spilleren f.eks. kunne dratt disse høyttalerene, som man kunne plassert i hattehylla eller noe? Hvis noen har noen andre ideer så har jeg 1000-1500 kr til rådighet... Håper på noen gode svar Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Skal du ha "trøkk", må du ha sub. Men da må du ha forsterker også. Blir ikke store greiene av 1500kr da. Men du han sikkert kjøpe noen mellomtoner med skikkelig trøkk i, lager litt bass disse også. Endret 11. oktober 2005 av Luzifer Lenke til kommentar
Defus Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Vel di 6x9 tommeren vil bli dreve på spillern, å du kommer til å høre mer "bass", men du kommer nåkk ikke til å merke det akkurat. Lenke til kommentar
NoseBleeD Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Vel di 6x9 tommeren vil bli dreve på spillern, å du kommer til å høre mer "bass", men du kommer nåkk ikke til å merke det akkurat. Så de vil ikke merkes noe spes nei. Så du mener de ikke er verdt investeringen da? Siden jeg vil ha litt mer trøkk. Er det noe annet som kan gjøres for maks 1500 kr da? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 nei, det e bedre enn å kjøpe subb og forsterker til 1500 kr Men hadde kanskje vært bedre å spare pengan til du kan investere litt mere penger inn i anlegget. Det kommer sikkert nåkka gode råd her i løpe av kvelden Lenke til kommentar
epifant Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Vel, det er ikke rare sub+forsterkerkomboen man får til 1500,-. Dessuten kommer det jo litt an på om trådstarter er villig til å styre med å trekke strømkabler, signalkabler osv osv. NoseBleeD: jeg tror nok du ville fått en god del mer trøkk med de 6x9`ene ja, men jeg ville nok anbefalt deg å spytta i 500,- til og sett hva som rørte seg i det prisområdet. Focal, DLS, JBL, Infinity, Morel, Soundstream, Hertz.. det er mye bra ute å går for tiden Sett i forhold til hvor lite jobb det er å installere et par høyttalere i hattehyllen er det en helt ok investering. Selvsagt kan du få bedre lyd av å gjøre ting anderledes og legge mer penger i det, men.. det er dine penger, og du som skal montere Endret 14. oktober 2005 av epifant Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Enig med epifant. Du kunne jo også vurdert muligheten for åstøpe noe av glassfiber i dash eller dører. Det er litt styr, men det er også gøy å få til noe sjøl Du kan jo hente inspirasjon her Endret 14. oktober 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå