Heineoen Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei! Har piggfrie helårsdekk som var nye i fjor sommer av han jeg kjøpte bilen av. (Hankook SnowTrax 2) tror jeg. Men jeg har lyst på pigg dekk til vinteren (Michelin X-Ice North). Men kan jeg bare kjøpe bare to piggdekk til framhjula å ha helårsdekken bak? Har forhjusdrift. Lenke til kommentar
trra Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Er ikke tillat å blande sammen pigg og piggfrie dekk, alle fire må være enten pigg eller ikke. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Men kan jeg bare kjøpe bare to piggdekk til framhjula å ha helårsdekken bak?Har forhjusdrift. Høres ut som om du har noen fine måneder med farlig overstyring foran deg hvis du gjennomfører den planen der.. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Hehe... Får vell kjøpe 4 piggdekk da.. Og heller ta dem av litt når jeg skal ha det litt gøy. Er litt i tvil om jeg skal ha: Michelin X-Ice North eller Nokian Hakkapelita 4 ??? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Vet ikke om du leser bladet Motor, men i det siste nummeret har de en veldig god test av vinterdekk. Du kan laste den ned som pdf-fil her. Michelin X-ice vant i hvertfall testen. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Takk.. Så en test i vg også der dette dekket vant. (kanskje den samme da) Men noen som vet priser på disse dekkene? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Men noen som vet priser på disse dekkene? Jepp det er det. Nærmeste dekkforhander.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Det kommer jo ann på hvor store dekk du skal ha det.. Vil tippe fra rundt 700 kroner per dekk for 15" og oppover.. Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 He he he... jeg kjørte på glatt-is i en gammel polo med piggdekk foran og vinterdekk bak (ene piggdekket var kaputt..og hadde det travelt). Det gikk stort sett greit.. helt til jeg overstyrte noe forferdelig i en sving og tok en 360' og endte med bakenden ut i snøfonda.. ingen skader heldigvis, så slapp med skrekken Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) lol Jeg skal ha 175/65R14 på felg, bor i Hallingdal. Endret 14. oktober 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
roysigurd Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Vinterdekk er litt artig på biler, f.eks Michelin X-ice kan funke fint på en Ford Sirra. Mens de er håpløse på en Toyota Camry... Jeg hadde 2 vinterdekk til min bil, (viking stop 4000 og hakkapalita), og hakkapalita dekkene var mye bedre til min opel. Mens det var omvendt for kompisen sin galant... Uansett synes jeg pigg er bedre enn piggfritt... med mindre du bor i større byer der hovedveiene er nesten snøfri hele året. Her i finnmark er det stortsett bare pigg som gjelder... og her salter dem heller ikke veiene Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Satser på at det går bra... De oppi her skulle ha ca 900kr, ferdig montert på felg pr. dekk. Er det en fornuftig pris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå