chokke Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Har i oppgave å skrive norsk novelle, noe jeg suger til. Vi skal skrive en fortsettelse på denne starten: Her sitter jeg. På Aker Brygge i en liten koselig kafé. På den vanlige vindusplassen. Kaffekoppen sender små dampskyer som varmer ansiktet mitt. Rundt meg sitter det mange mennesker på sorte stoler med nytt, grønt trekk. Askebegrene flyter over med grå, porøs aske. Gjennom røykdisen skimtes fete, små damer som deler av inventaret, skravlende høylytt. Små, identiske blomsteroppsatser uniformerer rommet. og temaene skal enten være: -vennskap -glede -frykt -forelskelse -generasjonskonflikt -ungdomstid Trenger konstruktive tips til hva jeg har skrevet sålangt den skal være 1,5-2 sider lang og dere kan se hvor langt jeg er: Edit: helst ikke lim inn novelen her da, tilfelle lærern søker på nettet og en annen ting, ser selv at det er litt for lett å lage en erotisk novelle, selv om temaet jeg tenkte ut var kjærlighet. Hjelp... edit2: har skrevet litt mer siden sist. Endret 11. oktober 2005 av chokke Lenke til kommentar
synsing Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei, skal jeg laste opp novellen her m/litt respons? Eller hva tenkte du på? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 tenkte dere bare kunne skrive her hva dere ville forandra på, og kom med utkast/ideer er også VELDIG fint Lenke til kommentar
synsing Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 OK! Jeg har bare skrevet inn med rødt i teksten din, laster den opp her! PS! Bare si ifra så fjerner jeg den etterpå! Norsk_novelle.doc Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) takker kan sikkert få til en dialog der, men en ting, hva er definisjonen på "kort tidsrom" i en novelle? 2 dager er det kort? eller 3 timer? legger til nyeste "utgave" i første post. Endret 11. oktober 2005 av chokke Lenke til kommentar
synsing Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Det har jeg ofte lurt på, men har kommet frem til at det sannsynligvis ikke er så veldig viktig, det avhenger nok av temaet. Men, kanskje en til to dager? Det vil jeg si er et fint tidsrom. Jeg for min del liker å holde meg til ultrakorte tidsrom, som regel skriver jeg bare om noen minutter av gangen, mens jeg har lest noveller som går over flere år, og som er skrevet av kjente forfattere. Derfor: Lærerens "En novelle går alltid over et kort tidsrom" er en regel som etter min mening er særdeles tøyelig! Endret 11. oktober 2005 av firstperson Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 tenkte at fortsettelsen skulle være at hun kommer hjem osv, legger seg, drømmer om "Jens". Våkner opp klokka 8 om morningen og skal spise frokost med jens siden det er lørdag, så skal kafeen de er på ranes og jens saves the day. Eller hva lesern tror, men han blir drept og alle gråter = 2 sider +/- Lenke til kommentar
synsing Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 tenkte at fortsettelsen skulle være at hun kommer hjem osv, legger seg, drømmer om "Jens". Våkner opp klokka 8 om morningen og skal spise frokost med jens siden det er lørdag, så skal kafeen de er på ranes og jens saves the day. Eller hva lesern tror, men han blir drept og alle gråter = 2 sider +/- Høres ut som en artig vri. Legg gjerne til at hun har brukt år og dag på å finne seg en type hun liker Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) da legger jeg til enda en ny utgave . 1+1/2 side snart som dere ser så vil word ha noen grønne streker, vet ikke hvorfor da. En annen ting, som dere ser heter han siste persoen Jetson, kom ikke på noe navn, men tenkte å tilføye et sted om at "jeg" alltid hadde kalt han det fordi han var pilot under ww2. Endret 11. oktober 2005 av chokke Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Vi har samme oppgave gitt. Har du Kari som norsklærer? Forskjellen er at jeg ikke har starta Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) hoho, nei har anne. Men anyway,jeg er ferdig med selve novelledritten og trenger hjelp til "fyldigere" tekst, og mer lettlest. edit: nå går jeg og gjør tysklekse... oversette en side ordrett *lage topic* Endret 11. oktober 2005 av chokke Lenke til kommentar
synsing Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 OK! Jeg kan godt respondere teksten, men må vente litt, har den oppe her om noen timer! (innen 24:00) ! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 da har jeg lagt meg... Lenke til kommentar
synsing Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 da har jeg lagt meg... OK, jeg kan da alltids vente til i morra Men hva tenker du på; "mer lettelest"? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 da har jeg lagt meg... OK, jeg kan da alltids vente til i morra Men hva tenker du på; "mer lettelest"? har ikke lagt meg enda, og stilen skal leveres i morra mer lettlest=mer skriftlig språk, mindre så så så så, at at at at osv. men er sykt trøt nå Lenke til kommentar
synsing Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Her kommer den! Det ser veldig brutalt ut, men det meste i rødt er bare forslag til formuleringer som skaper et mer knapt og intenst språk, husk at dette er en tragisk novelle (altså handlingen er ikke "happy ending") og du vil ikke miste den intensiteten ved å bruke for lange og kjedelige setninger med unødvendige ord. (kan hende jeg har noen dårlige kommentarer der, er litt trøtt jeg også hehe) Lykke til! Norsk_novelle99.doc Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Her kommer den! Det ser veldig brutalt ut, men det meste i rødt er bare forslag til formuleringer som skaper et mer knapt og intenst språk, husk at dette er en tragisk novelle (altså handlingen er ikke "happy ending") og du vil ikke miste den intensiteten ved å bruke for lange og kjedelige setninger med unødvendige ord. (kan hende jeg har noen dårlige kommentarer der, er litt trøtt jeg også hehe) Lykke til! takk, men rekker ikke gjøre noe, får satse på lærern er syk så vi får utsatt tid Lenke til kommentar
haarod Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Psst; www.fortellinger.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå