qdos Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Som sagt har jeg også problemer med Telenor i dag, og aldri ellers. Litt flere detaljer. Sider fra Norge går stort sett greit, mens amerikanske sider ikke funker. Får heller ikke logget på min amerikanske WoW-konto, så det muligens noe backbone-problemer? Bor i Oslo. Edit: Mer info her http://www.online.no/kundeservice/driftsme...ds_trafikk.html Tydeligvis problemer med utenlandske nettsteder (eller mer sannsynlig problemer med Telenor...) Endret 11. oktober 2005 av Elling Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Har idag problemer med Telenorlinja mi for første gang. Kan dessverre ikke få annet der jeg holder til, og frem til nå har linja vært upåklagelig, alltid stabil. Kunne godt tenkt meg at de fikk ut den berømte finger'n og oppgraderte som de har lovet og syns vel de burde øke uploaden noe mer en de har gjort. Ellers (utrolig nok) fornøyd med Telenor. Edit: Leif was here! Endret 11. oktober 2005 av WannabeZZ Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Min linje var nede fra kl 2000 til 2200 og da viste det seg at eg var oppgradert fra 1Mbit til 2Mbit! Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Sitter hos min gamle mor nå og skal fikse PC'er. Hun har Telenor, og jeg istemmer mine forbannelser mot ppoe, eller i alle fall måten telenor har løst det, med et lite ADSL program på 8MB som ligger i minnet hele tiden. Liker heller ikke at det må kobles opp manuelt, men utmerket godt klarer å koble ned på egenhånd. I tillegg må fiksing av oppkoblingen mellom forskjellige maskiner og bruker-kontoer skje ved kopiering av registerfiler. Ikke gir det lovt hastighet heller. (kommer selv fra 5500/600 NGT hjemme) I tillegg ser det ut til at P2P kjører best på port 80 her .. Endret 12. oktober 2005 av RulleRimfrost Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Problemer med å nå enkelte utenlandske websider Det er for tiden problemer med å nå enkelte utenlandske websider. Feilretting pågår og vi håper på en snarlig løsning. -- Den beskjeden ligger ganske lett tilgjengelig på Online sine sider. Offisiell hattråd fordi WoW ikke fungerte en periode ja. Vurdert en tur utenfor huset istedet? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) bare et spørsmål.. har telenor ennå den forbanna dialer shiten? *grøsse* det var hovedgrunnen til at jeg fikk panikk og byttet isp ble litt bedre av å bytte til rasppoe, men fortsatt like irriterende at alle maskinene mistet nett når JEG måtte reboote Endret 13. oktober 2005 av Dimm Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Bor i Moss, og har egentlig aldri hatt noen større problemer, med telenor. Men hender det er litt ustabilt.. Endret 13. oktober 2005 av Pixi Lenke til kommentar
rscue Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Vel har jo hatt adsl fra telenor noen år no og linjen har vært bløgg stabil og aldri hatt problemer med linja.. Men når de oppgraderte linjene så klarte desverre ikke sentralen å følge med på traffik.. så nå de siste 2-3 mnd har Inett vært svært ustabilt. Toppet seg i helga da internett var ute i 1,5 døgn på omtrentlig hele ytre møre og romsdalen (alle som er koblet via Molde). Men at de på kundeservice kan være så arrogante det forstår ikke jeg, men men det er ikke bedre telefon support hos konkurentene heller.. Heller verre .. Så nå har det rettet feilen så da håper jeg på at den skal bli like stabil som den var før oppgraderingene av linjene til folk (spiller ikke WOW) Rscue Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 [...] På telenor.no, er det ikke noe info om at nettet er ustabilt. 4989340[/snapback] Da kan jeg fortelle deg at www.online.no er portalen til Telenor for adsl brukere. En kjapp titt der hadde gitt deg beskjeden Det er for tiden problemer med å nå enkelte utenlandske websider. Feilretting pågår og vi håper på en snarlig løsning. -- Shahzad Aslam Telenor Kundeservice Når det så er sagt, skal jeg si meg enig i at det har vært en merkbar, om ikke så mye, økning av problemtilfeller for Telenor. Spesielt når det gjelder World of Warcraft, som du nevner. Likevel vil jeg ikke si jeg hater Telenor, da de jevnt over har gitt jeg en meget stabil linje. Husk, at dersom du bort i et noe sentralt sted kan du sikkert bytte ISP. Dersom du bor på landet, eller utenfor sentrale steder er det vel ofte alternative tilbud der og; ikke vet jeg!? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Opp og ned her også... Ringer til feilmelding og får svar at dem kan "se" modemet mitt, greit nok det men betaler for 2Mbit linje og er helt nede på 200Kbit... Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Takk for tråden, denne har jeg ventet på! Jeg skulle hjelpe en lite datakyndig bekjent med å sette opp online-adsl. En litt treg maskin med W2K, satt inn et realtek kort som hadde funka fint i min maskin. Kom på etter å ha klikket på ca 1 million knapper i et program som dekker hele skjermen og til stadighet inististerer på å få fokus, også mens det jobber med ting. Etter 5 minutter var jeg disconnected. Telefon til telenor som feilsøkte og fant at noe var galt med linjen, skulle rettes neste arbeidsdag... Jeg kom tilbake noen dager senere for å prøve å få alt opp igjen. I følge telenors diagnoseprogram var alt ut til modemet ok, mens det var noe feil med modemet... I følge tns kundeservice var alt deres i orden og feilen måtte ligge på vårt utstyr... Selv om det ikke står noe krav om det, fungerte ting da jeg fikk mer RAM i maskinen. Ja men så si ifra det da! Bluecom installasjon hjemme: Sett i kort, se over firewall reglene, koble til og slå på modem - inne og oppe. Sist men ikke minst: Hvorfor i alle dager leveres pakken (fra telekiosken med en mange meter lang nettverkskabel (mellom modem og pc) men en snau meter lang telefonkabel (fra splitter til modem) Det er jo ikke alle som har et greit sted å få strøm og plassere modemet rett ved telefonkontakten... (joda, jeg kunne vel ha lagt den lange ledningen mellom kontakt og splitter, men da måtte jeg ha lagt om hele telefonsystemet ellers i huset) Nei, ikke mer telenor for meg hvis jeg kan unngå det... M. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Medfølgende utstyr er det modemleverandør som legger ved, ikke telenor. Er relativt billig å få tak i en vanlig tlf kabel da.. (elkjøp selger blandt annet slike) Annet enn det, jeg NEKTER PPoE oppkobling på ADSL, får fnatt bare ved tanken. Derfor skyr jeg telenor. At de nå på død og liv skal ha det tungvinte fjottprogrammet gjør ikke ting bedre... :\ Nei, holder meg til andre leverandører. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Joda, heldigvis hadde jeg en fjaksenmeters telledning liggende, så det ordna seg... Men hvorfor i granskaugen spare på telefonkabel for å bruke mer cat-5? M. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 jeg har aldri forstått brukere som har problemer med ppoe. det er jo særdeles lettvint. er bare å legge inn i routeren så slipper du å tenke på det noe mer... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har aldri hatt problemer med online ADSL, før for noen dager siden då jeg datt inn og ut hele tiden... men det var jo bare to dager... Synes Online ADSL er konge jeg Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Sitter hos min gamle mor nå og skal fikse PC'er. Hun har Telenor, og jeg istemmer mine forbannelser mot ppoe, eller i alle fall måten telenor har løst det, med et lite ADSL program på 8MB som ligger i minnet hele tiden. Liker heller ikke at det må kobles opp manuelt, men utmerket godt klarer å koble ned på egenhånd. Det trengs bare til eldre OS WinXP støtter PPPoE direkte og trenger ikke noe program fra telenor Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg var lykkelig Tiscali-kunde. Plutselig døde linja mi. Ringte til Tiscali som ikke fant en løsning og feilmeldte linja mi. Etter 48 timer var linje enda ikke oppe, og jeg ringte Telenor. Der fikk jeg vite at jeg hadde blitt Telenorkunde og at jeg skulle ha mottatt brev og oppkoblings-CD (fysjameg), noen jeg ikke hadde. Jeg fikk vite brukernavnet mitt, og passordet ble sendt i en sms til en mobiltelefon registrert i mitt navn. Tiscali bruker ikke PPPoE, og tillater 4 PCer tilkobling samtidig (med hver sin Internett-IP-adresse, og dersom man er som meg og lar maskinen stå på 24/7 så beholder man samme IP - jeg hadde samme IP i over ett år ). Telenor bruker PPPoE, og tilbyr ikke fast IP, ikke mot betaling en gang. De tillatter kun en PC på internett om gangen (med mindre man bruker modemet eller routeren til å ringe opp). Jeg hadde selvsagt fått feil hastighet og ringte kundeservice igjen. Fikk beskjed om at det måtte jeg ta med fakturaavdeling, jeg spurte om det kunne stemme, ja svarte konsulenten. Jeg ringte opp igjen og sa «faktura» til det automatiske systemet. Damen på faktura skjønte heller ikke hvorfor jeg skulle ringe dem, men hun fikk nå aktivert riktig hastighet og sa at det kom til å ta ca 2 uker (!). Er det mulig?? Jeg er blant dem som bruker IRC til flere ting, og av den grunn "idler" en del der. Jeg brukte en Linksys WLAN DSL-Router til å få mine to stasjonære maskiner og 2 bærbare maskiner på nett samtidig. Problemet var bare at linjen min ble koblet ned flere ganger i døgnet (også når det var aktivitet på linja). Routeren stod på keep-alive og koblet øyeblikkelig opp igjen (med en ny IP selvfølgelig ). I løpet av ett døgn skjedde dette kanskje 3-8 ganger, med like mange forskjellige IP-adresser. Kjipt for meg som liker å kjøre server/remote desktop osv. Fikk ordnet dette med DynDNS, men å ha DynDNS på masse domener er dyrt som fy. Tiden gikk og jeg prøvde tilpasse meg den «nye hverdagen» med Telenor Online ADSL. Jeg ble liksom aldri fornøyd... En kamerat av meg (også han tidligere Tiscalikunde) opplevde alle de samme problemene som meg. Eneste forskjellen var at han faktisk fikk rett hastighet etter 2 dager (jeg fikk aldri rett hastighet). Han hadde byttet til BlueCom og de kjører akkurat samme løsningen som Tiscali. Etter 2 grusomme Internett-uker med Online ADSL fikk jeg nok. Jeg bestilte meg BlueCom (via videresalg (Telenor) da sentralen min ikke er utbygd av BlueCom selv). Leveringstiden var 3 uker. Telenor koblet ned ADSL linja mi kl 00:01 (og sperret meg fra Online- og tidligere Tiscalimailen ) på dato for overføring til BlueCom (hurra - montøring var jo selvsagt på jobb da og klar til å koble meg opp - NOT! ) - dermed ventet jeg til 15:00 samme dag med å feilmelde linje mi (denne gang til BlueCom). De fant feil og feilmeldte linja og så at den kunne ta 48 timer. Ringte de tilbake etter 48 timer da linja enda ikke var oppe. Fikk beskjed om at det kanskje kom til å ta lengre tid. Etter ca 10 timer var jeg endelig på nett. Konfigurerte om Linksys routeren min igjen, og vips, alle 4 PCer på nett igjen, med hver sin Internett-IP. Jeg har ikke blitt koblet fra IRC siden (uten at IRC-serveren har feilet), og jeg har samme IP på de maskinene som står på 24/7 som jeg fikk første gang jeg kom online. Dette er nå 3 uker siden. PPPoE suger noe helt villt, og Telenor sin ADSL løsning tar kaka. Telenor er bra for dem som kun surfer, leser mail og bruker KaZaa - god kundeservice er det også. Men det hjelper ikke når prduktet er så mye dårligere enn alternativet (BlueCom og tidl. Tiscali). NextGenTel kan ikke levere hos meg. Min samboer er blant dem som kun surfer og leser webmail, ho var fornøyd med Telenor. Det var deilig å få dette ut! Lenke til kommentar
rscue Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Ser egentlig ikke problemet med å pppoe, har jo dyndns så har du jo samme "ip" adresse hele tiden.. DYndns eller no-ip adressen legger du jo inn i din router og trenger ikke å bruker datamaskiner til å styre det, og det er også gratis å bruke uavhengig av hvor mange domener du bruker. RScue Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Til trådstarter: Jeg har hatt samme problem som deg men jeg har tele 2 som ISP. Det jeg gjorde var å sjekke hjelp når jeg ikke kunne koble til WoW og der stod det noe om noen endringer man kunne gjøre i windows (åpne porter etc.) tror dette er noe av det samme: WoW conection FAQ. Så det er nok ikke telenor sin feil. Det jeg gjorde var å gå inn i instillingene til nettverskortet (Kontrollpanel -> System -> Maskinvare -> enhetsbehandling -> trykket på egenskaper for nettverkskort. Deretter på "Avansert" og der endret jeg noen verdier og nå funker spillet uten problemer. (Sjekk wow sider for nøyaktig hva, for jeg husker ikke det i farta.) Endret 13. oktober 2005 av shit89 Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 bare et spørsmål..har telenor ennå den forbanna dialer shiten? *grøsse* det var hovedgrunnen til at jeg fikk panikk og byttet isp ble litt bedre av å bytte til rasppoe, men fortsatt like irriterende at alle maskinene mistet nett når JEG måtte reboote Hadde sånn dialer tidligere , men der jeg flytta inn nå fikk vi et ADSL modem vi programmerte brukernavn og passord inn i. Senere har jeg kobla til en Gigabyte router for å bruke flere pc'er på nett. Fikk da etter litt om og men kobla adsl modemet over i bridge mode og programmert brukernavn/passord inn i routeren.(trådløs Gigabyte Router) Fungerer helt perfekt. P2P fikk jeg ikke fiksa før adsl modemet ble satt over til bridge-mode(er et routermodem) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå