knokle_85 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei, Jeg har et Logitech cordless tastatur. Og det som pleier å skje før eller seinere skjedde til slutt. Jeg har snublet i ledningen litt for mange ganger, og kontakten i enden av ledningen løsnet. Nå skal jeg spleise på en ny kontakt fra et gammelt tastaur, men er litt usikker på enkelte ting. Er det mulig å spleise kontakten fra et gammelt tastatur på det tråløse?? Det er like mange ledninger i hver av ledningene, men fargene er ulike selfølgelig. Typisk... I logitech ledningen var det også en trå sammen med ledningene, men jeg kan ikke tenke meg at denne har noen uvurderlig hensikt.. Noen som har lyst å motsi meg før jeg kutter den? Fargene på ledningene på det gamle tastaturet er Hvit, grønn, rød og gul. På logitechen er fargene Svart, oransje, gul og rød. Noen som har noen gode råd for hvordan jeg kan gjøre dette?? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Har aldri prøvd å spleise tastaturledninger, men prøvde med skjermkabel engang. Det var noe herk! Ikke ble det vellykket heller. Men jeg regner med det er på langt nær så mange kabler fra tastaturet? Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Nei sikkert ikke. Det er 4 farge-kablet, pluss en som ligger ubeskyttet.. Og dette er likt for begge.. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Nei sikkert ikke. Det er 4 farge-kablet, pluss en som ligger ubeskyttet.. Og dette er likt for begge.. Vell, det er jo bare å prøve. Det verste som skjer er at det ikke virker, og det gjør det jo ikke nå heller så. Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Ja det samme tenkte eg, men problemet er fargene... Rød og gul er jo felles for begge.... Men svart, oransje & hvit, grønn er litt verre... Og i tilleg så må jeg tenke litt lengre frem... Disse to tastaturene er de eneste jeg har. Kapper jeg kabelen og det ikke virker så sitter jeg fint i det. Da kan jeg ikke akkurat søke på nettet etter en løsning, kan jeg vel? Endret 11. oktober 2005 av knokle_85 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hvis man har tilgang på et multimeter så er det enkelt. Bare å måle seg fram til hvilken farge som hører til hvilken pinne. Du kan oppnå det samme med en prøvelampe, dvs lommelyktpære og batteri. Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 ikke dumt tenkt... Men jeg gjore det på den vanskelige måte: prøvde meg frem.. Til andre med lignende problem: Så hører de like fargene sammen, og svart på grønt og hvitt på oransje... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Funker det nå altså? Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Ja det funker, men jeg har litt problemer med å få tastaturet til å virke i oppstarten. Det går ikke. Men jeg er ganske sikker på at en ps/2 -> usb overgang løser den saken... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Tastaturkabel er ett ord, ikke to. Brudd på treordsregelen, dessuten er problemet løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg