Michael-G Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei, jeg har tenkt å bytte ut viewfinderen på mitt canon ae-1 kamera. (Vet ikke hva dette kalles på norsk!?) Om noen er usikker på hva jeg mener, se på bildet: http://img424.imageshack.us/my.php?image=ae1front5oy.jpg Har tenkt å bytte til en annen, skal ha ett gammelt et, slik at det blir ett mer matt og slitt preg over bildene mine. Men hvor kan jeg få tak i slikt? Michael Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Søkeren vil ikke gjøre noe med resultatet på bildet, derimot kan du velge forskjellige måter å se bildet i søkeren på ved å bytte mattskive. Alt fra split-screen fokusering til en helt klar mattskive. I noen tilfeller kan hele prismehuset byttes mot en vertikalsøker (lik den en ofte finner på mellomformatkamera).. Hvilke mattskiver/utskiftingsmuligheter du har på AE-1 vet jeg ikke, men hvis du bruker google til å finne spesifikasjoner eller "fansider", kan du sikkert få mer detaljerte og riktige svar.. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Michael-G Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Ja, selvfølgelig. God ide. men hva er mattskive på engelsk? Edit: fant det ut. mattskive = Focusing Screen Endret 11. oktober 2005 av Michael-G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå