Gå til innhold

Lage en firmalogo. Trenger ideer

Anbefalte innlegg

Hei

En kamerat av meg trenger en logo til et simu firma han skal lage i salg og service. Dette skal da være et datafirma. Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, hva jeg skal lage. Helt blank. alt jeg lager, liker ikke han. Har dere der ute noe forslag?

Firmaet heter FastLink

Edit: Haha Slag og service. Kjempemorsomt...haha^^ Seriøst?

Endret av Rxj0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fast Link. hmm

datafirma , hmm.

Logoen du har satt opp forstår jeg klart at han ikke liker.

En logo skal være meget enkel, lett å huske.

Ser for meg skrifta Fast link, i kursiv, med forlenget strek bakover på F

understreket , kanskje dels ommringet av en "ip kabel" med kobling til et punkt, f. eks et trådløst nettverkspunkt, som i så måte kan ligne litt på en trådløs nettverksantenne assosiert med et utropstegn, benytte få farger, med, søren ser det for meg, men gidder ikke starte opp photoshop, og så har jeg heller ikke noen plasser å poste image på.

Men glem alt som er glorete, det duger som clan logoer og slikt, ikke for en bedrift.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

bror bror, nå er det ikke jeg som skal ha logoen, Fast Link, det er mye et datanavn som henviser til nettverk o.l., i såmåte er en nettverkskabel som jeg så vel egnet til å skae liv i logoen, feilen med den du satte opp er at en logo må ikke ta for mye plass, må ikke gå utenfor skrifta for mye, den skal trossalt trykkes på brevark, visitkort, fakturaer osv. Må kunne se bra ut i både 2 farge og i farger (2 farger er mer utgående, var mer for eldre faksmaskiner) Og en rundstråle Nettverksantten letter modifisert, kan funger som et utrops tegn - ikon. er bare en ide.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Har bare mine meninger og litt kvalifiserte meninger om en logo. En logo vises mange plasser

Web - i farger

Fargereklame

Brev

fakturaer

osv.

e-post faktura, men som oftes skriver bedriften den ut i gråtoner, logoen må som minstekrav se bra ut både i gråtoner og i farger. Den skal heller ikke være så pragende at den tar bor oppmerksomhet fra produktene på en webside. Men alikevel så iøyenfallende at den huskes. Ofte er det faktisk bae et særtrekk med skriften som er logoen, dette kan iog for seg være bra. Er vel ingen fasit for en god logo, men det er grunnleggende rettningslinjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...