Howard Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 En gruppe selskaper har gått sammen for å få fart på utviklingen av 802.11n-standarden. Les mer Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 impressive Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Høres bra ut Nesten 6 ganger kjapper enn dagens trådløsenettt Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Dette er jo også betraktelig bedre enn de MIMO-baserte routerne som er ute nå. Hvordan fobedrer de sammenliknet med disse i praksis? Flere kanaler? Får håpe at Gbit-porter blir vanlig på disse routerne.. er til å rive seg i håret av at ingen av dagens MIMO-routere har Gbit, mens eldre møkkaroutere har det. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Er det farten dere mener er det svakeste leddet med dagens WLAN? Nei, farten er god nok for min del, men rekkevidden er en helt annen sak. Er det noe som må bli bedre så er det dette... Lenke til kommentar
krislarsen Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Les mer IEEE er vel strengt tatt et standardiseringsorgan, ikke et sertifiseringsorgan? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Er det farten dere mener er det svakeste leddet med dagens WLAN? Nei, farten er god nok for min del, men rekkevidden er en helt annen sak. Er det noe som må bli bedre så er det dette... Helt enig. Jeg bruker trådløst nettverknår jeg drar laptopen rundt i huset, og da er det fortrinnsvis kun surfing jeg bruker den til. Og så lenge internettlinjen min ikke overstiger 11Mbps (det er den hastigheten jeg oppnår når jeg sitter i heeeeeelt andre enden av huset) har jeg ikke behov for noe sprekere trådløst nett. Men litt bedre rekkevidde hadde ikke vært å forrakte. Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Og så lenge internettlinjen min ikke overstiger 11Mbps (det er den hastigheten jeg oppnår når jeg sitter i heeeeeelt andre enden av huset) har jeg ikke behov for noe sprekere trådløst nett. Men litt bedre rekkevidde hadde ikke vært å forrakte. Vel, nå er det ganske mye overhead i protokollene til 802.11, så du må nok halvere den hastigheten som skal til før wlanet selv blir en flaskehals. Får sjelden noe mer enn 6-7 Mbps med 802.11b. og det er jo en flaskehals allerede med 8Mbps ADSL... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 I tillegg vil du slite med å streame dvd (opptil 10mbit) og fremtidig hd-dvd (3-4x så mye). Lenke til kommentar
mkon Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Da har vel de fleste oppgradert til 54 eller 108mbit wi fi, selv om det ikke er "virkelig" hastighet så kan du fint ha 50 mbit over trådløst...rekkevidden er det folk trenger. Lite vits å ha 1gb innefor 1 km om du kan ha 100 mbit innen for ei mil.... Lenke til kommentar
Mott Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 leste dette for minst en uke siden i PCworld norge Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Den amerikanske basen på sydpolen brukte tildligere trådløs internet over kortbølge... Nå bruker de satelitter, men skal over på fiberkabel! http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/2207259.stm Lenke til kommentar
Arnesahn Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Nå har jeg 54Mb på alt og fremdeles kan jeg oppleve at det hakker da jeg ser på film. Men så har jeg kanskje gjort den tabben å kjøpe D-Link da.. uansett når den nye standaren kommer skal det oppgraderes vær trygg.. kan heller ikke sende ukomprimert dvd får da HAKKER det!! må bruke shrink og komprimere til 50% så hastighet er alt for meg som har bare 70 Kvm stor leilighet Lenke til kommentar
ttt Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 For min del prioriterer eg forbetra sikkerhet og rekkevidde foran hastighet, men det er no uansett fint at ting går framover. Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja takk begge deler, rekkevidde OG hastighet. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Dette var nice da, viss den yter så bra som de sier kan jo den bli en hit! Jeg synest at 54mb er fort treigt, men jeg testet en som hadde 802.11G standard, og den fungerte 108mb per sekund... Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 108 mbps heter vel super-g om jeg ikke tar feil... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 108 mbps heter vel super-g om jeg ikke tar feil... jepp, og det er skikkelig bra Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 SuperG bundler bare flere kanaler, men må dere huske at kjører dere WPA-TKIP så har dere kun en effektiv hastighet på 20-30mbit på et standard G nettverk (54) Ulempen med å kjøre ukryptert er jo at alle kan se MSN chattinga de om de har noe vett innabords. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Mange er redde for det med kryptering, men https ala nettbank kan en ikke sniffer uasett da du ikke laster dette ned på dataen over nettet. Men sant med anna pakke sniffing og lesing av msn, men hvem bryr seg...er det så viktig sender du det ikke over der uansett Kryptering betyr ekstra bytes i pakka og større pakker tar lengre tid å sende....ubrukelig...Mer Fart!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå