Slonken Skrevet 20. august 2002 Rapporter Del Skrevet 20. august 2002 Bestilt en Inspiron på web hos Dell, de bygget maskinen på 2 dager, noe som er bra, men transportøren brukte 5 dager på å frakte maskinen min fra fabrikken og hjem til meg. Holdt jo på å klikke! Tenk på det da! Her bygger man en avansert pc på to døgn (ca), men å frakte ei eske fra Frankrike (eller hvor den fabrikken ligger) til Norge, nei det tar 5 døgn det! Tror nok de fleste som har forhåndsbetalt tjue tusen for en pc vil ha den kjappest mulig, og ikke vente nesten ei uke på at transportøren skal få fingeren ut. Mvh Killer Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. august 2002 Rapporter Del Skrevet 20. august 2002 Posttjenester er drevet av helt latterlige når det gjelder levering. Eksempel: Jeg fikk en pakke fra stavanger til oslo. Fikk hentelapp dagen etter at den ble sendt. Gikk på posten og fikk beskjed om at den var blitt levert til feil postkontor (som ligger 4 km unna). Fikk beskjed om at jeg kunne enten hente den der selv, eller så kunne de få den videresendt, noe som ville ta 2-3 virkedager. (!?!?!?) Altså. Stavanger-Oslo over natta 4 km Internt i Oslo 3 dager Helt latterlig spør du meg. (Hmm. ble kanskje litt off-topic) Lenke til kommentar
Lars_r Skrevet 20. august 2002 Rapporter Del Skrevet 20. august 2002 Du, tenk litt over dette: 1) Dell setter sammen maskinen (ok.. ikke så mye konfigurering) etter 2 dager 2) Sender det med bakkebud, for at du skal slippe å miste skjorta.. fra irland.. Da er ikke akkurat 5(!) dager til å bitche over.. (et brev bruker lengre tid!) Snakk med visse andre på dette forumet og du vil bli overrasket over hvor raskt du fikk maskinen.. Lars (som fikk dell latituden sin sendt i går.. 3 dager e/bestilling) Lenke til kommentar
Kvalen Skrevet 20. august 2002 Rapporter Del Skrevet 20. august 2002 Ape! Klart det tar tid å sende en pakke fra fabrikken! Den skal først hentes av budfolket i Irland... Deretter skal den fraktes til havna og lastes på båt, som så frakter pakken til Danmark. Så skal den fraktes til depoet der. Sorteres og fraktes til Norge. Når den så kommer til norge, blir den levert til en underleverandør av Schenker som så igjen skal levere den til deg... Syns ikke 5 dager er så lenge... Lenke til kommentar
WRZ_rules Skrevet 20. august 2002 Rapporter Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 16:09, Kvalen skrev:Ape! Klart det tar tid å sende en pakke fra fabrikken!Den skal først hentes av budfolket i Irland... Deretter skal den fraktes til havna og lastes på båt, som så frakter pakken til Danmark. Så skal den fraktes til depoet der. Sorteres og fraktes til Norge. Når den så kommer til norge, blir den levert til en underleverandør av Schenker som så igjen skal levere den til deg... Syns ikke 5 dager er så lenge... Problemet er vel; BÅT og DANMARK. Kan da umulig være spesielt dyrt å sende en bærbar maskin med fly ? Kunne bestilt eget sete til den hos Ryan Air og betalt 300 spenn he he. Lenke til kommentar
a_fly_guy Skrevet 20. august 2002 Rapporter Del Skrevet 20. august 2002 Vet det er forferdelig å vente på noe kult, men jeg synes ikke fem dager er noe å klage over. Tok min Dell 7 dager, og jeg synes det var raskt. Lenke til kommentar
Petrus Skrevet 20. august 2002 Rapporter Del Skrevet 20. august 2002 Jeg ventet i 5 uker på 2 Dell I 4100, til slutt ringte jeg og sa at det her var for dårlig å "opplyste" de om at prisene går ned og at på 5 uker kunne jeg fått bedre maskiner til samme prisen, så da sendte de 2 I 4150 til samme prisen for 4100, fikk med samme tillegsutstyret som jeg bestilte med I 4100. Var bra av Dell og gjør opp for seg på denne måten. (De pcene jeg fikk kostet 6000 kr(pr stk) mer enn de jeg bestilte og jeg betalte ikke en krone ekstra) Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 Har bestillt en Inspiron 4150 fra Dell selv, å synes det tar urovekkende langt tid. Den ble bestillt og forhåndsbetalt 13.8 og estimerte leveringstid er 27.8. Deretter blir det 2-5 dager postgang. Dette synes jeg er alt for dårlig av Dell. Var sugen på å bestille en fra Norek, fordi der kunne jeg fått den samme dagen, men valgte å vente på Dell'en i stedet. Hvis det går enda lenger tid enn det som er estimert, så kommer jeg til å klage og be om prisavalg, eller få med ekstra tilbehør. Synes forresten ikke at man skal klage på 5 dagers levering inkl postgang på skreddersydd pc. I mine øyne er dette meget kjapt. Skjønner egentlig ikke hvorfor min skal ta så j***** lang tid når det er andre her som får den levert på 5 dager inkl postgang. Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Skjønner egentlig ikke hvorfor min skal ta så j***** lang tid når det er andre her som får den levert på 5 dager inkl postgang. De sitter vel og venter på at barenfabrikkene i Asia skal produsere de billige komponentene sine da. Deretter skal de jo sette på Dell-merket slik at alt ser originalt ut. Tar tid det, vettu. Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 heh, ikke klag a, det tok over 3 uker for meg.. ikke jeg som betalte for den, men DOG... teknologien er jo gammal før den kommer frem Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 visst du holder på å klikke etter å vente 7 dager bør du snarest slå av pcen og bestille lege time :smile: neida , men å klage på 7 dager er tull, jeg må vente 5 dager på å få varer fra komplett, hvor de sender fra norge og ikke trenger å bygge noe [ Denne Melding var redigert av: Caveman på 2002-08-21 13:12 ] Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 5 dager? Kanskje de hadde andre bestillinger å fylle utenom akkurat din? Tenk litt på det'a.... [ Denne Melding var redigert av: Smirnoff på 2002-08-21 13:56 ] Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 heh, dere er bortskjemte! tok 2 måneder før jeg fikk min!! mvh krister Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 Problemet er vel; BÅT og DANMARK. Kan da umulig være spesielt dyrt å sende en bærbar maskin med fly ? Kunne bestilt eget sete til den hos Ryan Air og betalt 300 spenn he he. Med flyfrakt sparer du et par dager, men det koster. Tilleggsprisen er ca. 1300 kroner ink mva. Up to you... Hvorfor det koster så mye penger? Tja, ekstra forsikrinng, høyere kostpris og diverse kostnader i.f.m. logistikken forøvrig spiller inn. Til private er det en ting å si: Ta livet med ro, og spar de pengene! Eller bruk de på noe gøy - f.eks. første avdrag på Dells nye PDA. :smile: Du skal ha maskinene i noen år, så de dagene det tar å få den burde være til å leve med. Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 Dette gjelder faktisk ikke privatkjøp. Jeg har bestillt laptopen på firma mitt og forskuddsbetalt inn hele beløpet. Har Dell noen spesielle retningslinjer i forhold til raskere levering til bedrifter? Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 21. august 2002 Rapporter Del Skrevet 21. august 2002 Quote: Den 2002-08-21 16:15, [c]hassum skrev:Dette gjelder faktisk ikke privatkjøp. Jeg har bestillt laptopen på firma mitt og forskuddsbetalt inn hele beløpet. Har Dell noen spesielle retningslinjer i forhold til raskere levering til bedrifter? Hva er det som ikke gjelder på privatkjøp? Når det gjelder levering skjer det i den rekkefølge bestillingene kommer inn på fabrikken, det er samme ordresystem for alle og det er ingen som sitter og "scanner" ordrene som kommer inn - det ville ikke være rasjonelt for en fabrikk som produserte ca 700.000 maskiner forrige kvartal... (Alt fra bærbart til servere.) Hvis firmaet har innvilget kreditt hos Dell (basert på rating i Dun & Bradstreet) kan det hende at det går raskere siden salgsavdelingen ikke må vente på kredittgodkjenning, men produksjons- og leveringstid vil være den samme. (Betingelsene for garanti er forskjellige - håper du tenkte på det da du bestilte!) Typisk tar prosessen ca to uker, fra maskinen bestilles til den kommer hjem til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå