Mascara Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 OK.. Jeg spiller Brothers in Arms og etter 5-10 min så rebooter plutselig pcen seg. Dette skjer ikke når jeg spiller steam spill, bare Brothers in Arms og Call of Duty (som jeg har prøvd da). Så fant jeg et tips med å skru av VPU recover elrno, og da spilte jeg i kanskje 1 time. Men dagen etter var det samma. Kan være tilfeldig men.. wtf da? Hakke peil på hva det kan være, og kanke så mye om pc så ikke svar sånn.. rart, takk Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 tipper at du ar for høye temperaturer, da skjer akkurat det det der, har du sjekket temp, og at det ikke er mye støv i vifter o.l det kan jo være noe annet som er feilen også, men i de fleste tilfeller så er det dette Lenke til kommentar
Mascara Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 okey :S veit ikke om det her er helt riktig, men sisoftware sandra viser 66 grader, og det er når jeg IKKE spiller..? ekke det mye? Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Da er det ikke rart at det du rebooter... den skal ligge helst på 30-40 grader C, er det orginal vifta som du bruker? Fjern alt støv i cpu blokken, og andre steder, sett data et sted så den ikke er inne stengt(sånn at den får tilgang til ny luft) Lenke til kommentar
Mascara Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja har bare orginal vifte. Hjelper det mye hvis jeg kjøper fler liksom? tnx Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Den skal holde til å ha data på passe lav temp, har du sett inne i kabinettet? jeg tipper støv Lenke til kommentar
Mascara Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Er ikke så mye støv uttafor, men det er en boks liksom, så får ikke sett helt inni :S mulig å åpne? har ikke sett så godt.. Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Du må åpne boksen, hvis du ikke har så mye peil, så vær forsikitg.. det pleier å være noen skruer på baksiden til høyre når du ser bak på maskinen, skru av de og ta av lokket, og fjern støv, og sett det på igjen.. Du burde kanskje få noen andre til å gjøre det hvis du ikke vet hva du skal gjøre Lenke til kommentar
Mascara Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Er ikke mye støv der ass. Men så starta jeg opp pcen idag, og bynte å spille med en gang, så den var ikke særlig varm. 2 sek etter jeg bynte å spille så rebootan. Kan det være noe med skjermkort drivere? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 NB!: Hvis du skal inn i kabinettet husk å avlede statisk elektrisitet først! Tror en ny prossesor vifta hadde vært en god idé. Gi oss info ang. hvilke hovedkort og prossesor du har, så skal vi hjelpe deg med å finne en løsning Lenke til kommentar
Mascara Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 ja, tar på strømboksen før jeg går i den..? Men jeg har prøvd å bytte skjermkort. Før brukte jeg Radeon 9600 men byttet til GeForce 4200.. og nå funker det helt fint.. Må vell være at spillet har problemer med skjermkortet? eller driverne? Men er jo også noen spill radoen funker på da, så :S Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Du kan prøve å ta i oppvaskkrana. Tror ihvertfall ikke driverne har noe med det elektriske å gjøre. Det kan være at radeon kortet ikke satt riktig fast og når du skiftet til geforce satte du det ordentlig på plass. Men tror 9600 er mye bedre enn 4200! Lenke til kommentar
mixer23 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hva slags hovedkort har du? Har nesten akkurat samme problem selv med et radeon 9600, og har en mistanke om at det har noe med hovedkortet å gjøre (siden skjermkortet funker fint på en annen maskin)... Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 "Hei! Bilen min virker ikke. Jeg bare kjører litt, så stopper den. Hva er galt" (oppgi spesifikasjoner, så er det lettere å hjelp) Lenke til kommentar
Mascara Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Hva slags hovedkort har du? Har nesten akkurat samme problem selv med et radeon 9600, og har en mistanke om at det har noe med hovedkortet å gjøre (siden skjermkortet funker fint på en annen maskin)... 5007669[/snapback] Tror ikke det er hovedkortet, for når jeg bytter skjermkort funker det kan jo hende det er noe med hovedkortet ditt seff. Men nå har jeg prøvd å installere gamle drivere til skjermkortet, og ser ut til å funke. Har spilt en del nå uten at den har restarta. Prøv det du og, er mulig det funker Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg tipper det er dårlig kontakt mellom CPU-kjerne og kjøleblokka til CPU-kjøleren. Finn deg en skikkelig PC-ekspert (f.eks kompis e.l.) som kan fikse dette for deg. Antar fra å ha lest dine tidligere poster at du ikke er så erfaren med hardware. Kan derfor være skummelt om du alene skal prøve å skifte termisk pasta, siden det er mye som kan gå galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå