Gå til innhold

Rimelig htpc oppsett.

Anbefalte innlegg

Hei, har pr dags dat kjørt et htpc oppsett på hoved pc'en min.

Bruker dual view, kjører da meedio på tv og windows på skjerm 1.

Dette begynner å bli litt frustrerende siden pc'en ikke kan brukes til spill sammtidelig som samboern skal se film.

Spørsmålet mitt er da som følger; jeg har en del "eldre komponenter" liggende, vil dette holde for å kjøre meedio til å vise dvd, xvid, mpg og mp3.

Har ikke noe extra skjermkort så det må kjøpes, skal jeg da kjøpe det rimeligste jeg finner? eller er det noen forskjell der.

Programmet kjøres kun på en 28" standard tv, så høye oppløsninger er bortkastet.

Trenger også et rimelig htpc kabinett med høy W.A.F.

P3 800

512 mb ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje prøvd medio, men kjøre gb-pvr på samme spec (har klokka min P3 til 900, men det er berre fordi den etter mange år med overklokking er meir stabil der enn på 800 :) ). Har og tv-kort og den klare live-tv og (kun gb-pvr, i media portal og win mce blei det litt hakking). Skjermkortet er av billigtype, 250 kr på komplett.

Eg bruke eit gammalt aopen midi-tower (som står ute av syne bak tv-bordet), så eg har ikkje tips til kabb.

Å få til billig htpc med gammal hw er godt mulig! Eg har ikkje prøvd medio, men gb-pvr veit eg fungerer med P3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...