Gå til innhold

Bråkete pc=(

Anbefalte innlegg

Hei dette har irritert meg en stund nå, nesten hver gang jeg bruker pc'en(hver eneste dag) bråker den, og da mener jeg ikke bare litt susing fra vifta, damener jeg ånkli during og bråking. Den var ikke sånn i starten men etter hvert har den blitt sånn. Det er mest når har stått en stund at den gjør det eller er litt kjølig. Hva burde jeg gjøre? jeg kjøpte den på elkøp for ca. ett år siden, har garanti og 3års forsikring. Burde jeg levere den inn til service eller er det noen enkle knep? kan det ha noe med at pc'en er kanske full av "dritt og møkk"(på hardisken da) eller er det en helt rent mekanisk feil? har noen hatt det samme problemet før? Pleas svar det er kjempe irriterende :mad:

Endret av vinduspusser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei dette har irritert meg en stund nå, nesten hver gang jeg bruker pc'en(hver eneste dag) bråker den, og da mener jeg ikke bare litt susing fra vifta, damener jeg ånkli during og bråking. Den var ikke sånn i starten men etter hvert har den blitt sånn. Det er mest når har stått en stund at den gjør det eller er litt kjølig. Hva burde jeg gjøre? jeg kjøpte den på elkøp for ca. ett år siden, har garanti og 3års forsikring. Burde jeg levere den inn til service eller er det noen enkle knep? kan det ha noe med at pc'en er kanske full av "dritt og møkk"(på hardisken da) eller er det en helt rent mekanisk feil? har noen hatt det samme problemet før? Pleas svar det er kjempe irriterende :mad:

Du bør kanskje nevne vilken type/merke/spesefikk/ hvis du skal få noen gode råd...

Uansett har den plutselig begynt å støye mye mer, så er dette selfølgelig ikke riktig, men med din gode forsikring så er det bare å benytte den.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

1. Enten er viftene fulle av støv, så disse ikke virker orntli'

2. Eller så er en av viftene blitt defekt

3. Harddisken kan også ha begynt å fuske

Jeg ville ha begynt med å sjekke det første punktet.

Åpne pc'en, rengjør for støv og prøv igjen.

Det er jo heller ikke dumt å rydde opp på harddisken innimellom da.

Har du merket noe til at den jobber mer/tregere?

Det beste er somregel en formatering/reinstallasjon, men vil du ikke dette så kan du begynne med å slette/avinstallere alt unødvendig og så kjøre en defragmentering av disken.

Dersom harddisken rakler mye så kan det hende at mye av dette forsvinner etter en slik operasjon.

Endret av hakrist
Lenke til kommentar

Jeg har ikke veldig lyst å åpne laptoppen min,(da hjelper ikke forsikringen lenger) men jeg kan sende den inn på service tror forsikringen dekker dette. har prøvd og støvsuge viftene men det hjalp ikke mye. har kjørt defragrementering, men det hjalp ikke mye det heller :(

En formaterin hadde jeg faktisk i tankene, men tror dere jeg kan få elkjøp til og gjøre det i samme slengen?

Takk for hjelpen folkens :thumbup:

Endret av vinduspusser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...