Gå til innhold

Noen som kan anbefale noen gode adventure-spill?

Anbefalte innlegg

Har det siste året blitt mer og mer begeistret for Adventure-spill, noen som vet om noen gode Adventure-spill (uansett hvor gamle de er) som virker på en PC med 2,66 GHZ, 512 MB RAM, og et latterlig dårlig Radeon IGP 345-skjermkort?

Har fra før av spillt: Monkey Island-serien (likte ikke 4'eren), Broken Sword 1 og 3, Gabriel Knight 2 og 3, Under a killing moon, de fleste spillene fra Police Quest-, Larry Laffer-, og King's Quest-serien.

Har installert Grim Fandango (har bare ikke spillt det ennå).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs jo hva du vil definere med adventure, men her er et par som ikke er nevnt:

Beyond Good & Evil - Fra 2003, er vel mer action-adventure, men absolutt et meget godt spill.

The Longest Journey (2000. "Den Lengste Reisen" het det vel i Norge)

Du kan finne ei liste over litt eldre spill i samme sjanger her. Her er et par spill som kan anbefales:

Discworld-serien (1995-99)

Beneath a Steel Sky (1994)

Grim Fandango (1998. Ser du nevnte det, prøv!)

Outcast (1999)

Simon the Sorcerer-serien (1991-92)

Det er selvfølgelig mange andre spill på den lista som er meget bra, men har enten ikke prøvd dem eller husker ikke nok av dem til å kunne komme med anbefalinger.

Lenke til kommentar
Jeg sier Gothic serien. Jeg mener at Gothic 1 skal funke på pcn din i hvert fall. Er noen av de beste spill jeg har spilt i hvert fall.

5002069[/snapback]

Gothic er RPG, og begge Gothic-spillene fungerer på PC-en min. Gothic 2 er det beste spillet som noen gang er laget. ;)

5006748[/snapback]

Skaff deg Night of the Raven, så blir G2 enda bedre :thumbup:

Lenke til kommentar
Åssen kan man få LBA2 til å funke i XP? Har klart det en gang før, men denne gangen klarer jeg det bare ikke. Har stilt inn på windows2000 i .exe fila, men vet egentlig ikke hva mer.. Skal jeg stille inn til 256 farger på skjerminnst?

5010726[/snapback]

Kompitabilitetsmodusene virker sjelden. Og hvis du allikevel har tenkt å bruke dem: Windows 2000 er NT-basert, akkurat som XP, derfor virker ikke LBA-spillene i kompitabilitetsmodusen til Windows 2000.

Prøv å kjøre det i kompitabilitetsmodusen til ME, 98, eller 95, disse Windows-versjonene er MS DOS-baserte.

Endret av superseven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...