C-Hill Skrevet 19. august 2002 Rapporter Del Skrevet 19. august 2002 Hva er beste kjøp innen bærbar nå til 16000 kroner. Kriterie DVD/CDRW COMPO Bør jeg satse på Dell Inspiron 2650 1600GT eller Znote 3001 "All in one" ? Eller er det andre merker som framheve seg i dag ? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 20. august 2002 Rapporter Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 00:35, C-Hill skrev:Hva er beste kjøp innen bærbar nå til 16000 kroner. Det finner du nok på bruktmarkedet. Se f.eks. http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/NO/QXL/PR/Q1015624697/_34952662/LS23-57-D12B469F300016/. (Nei, det er ikke jeg som selger den. :smile:) En laptop som kjøpes ny til 16000,- vil være en typisk billig-maskin beregnet for forbrukermarkedet. Kjøper man fra business-seriene til f.eks. IBM eller Compaq, får man langt bedre kvalitet. Men disse er dyre som nye, derfor forslaget om å kjøpe brukt. Jeg var en tur i diverse elektroforretninger i går, og benyttet sjansen til å ta en nærmere titt på en del billig-laptoper. Denne lille undersøkelsen bekreftet mine tidligere erfaringer. Hvis man trykker med fingrene på plasten disse maskinene er pakket inn i, gir den tydelig etter. I mange tilfeller gjelder dette tastaturene også. Ikke særlig artig at tastaturet spretter opp og ned mens man skriver, og man aner hva som vil være følgene hvis maskinen ved et uhell blir utsatt for litt røff behandling. :sad: Kvalitetsinntrykket er generelt dårlig, og ergonomien er også ofte tvilsom, med lite gjennomtenkte løsninger. Jeg synes det er mange flere ting enn rå ytelse for pengene som burde spille en rolle ved kjøp av bærbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå