imran Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Skal installere Widows XP Home på en HP Vetra. Maskinen Intel 1.7 GHx CPU og 128 + 256 MB RAM. Er det nok for å kjøre Windows XP Home edition? Kjører for tiden Widdows 2000 på maskinen og det går ganske greit. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Skal nok gå greit, men du får ikke akkurat et arbeidsbeist.. hehe. Man selger jo ennå bærbare med 256 md ram, så det skal gå ganske greit. Men, det er ikke så stor investering å kjøpe en 512mb brikke om det skorter på slagkraft, skjønt, da er kanskje hele maskinen litt under par. Så lenge du bare kjører litt office og internett, så skal det gå ganske greit. Lenke til kommentar
imran Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Har nok planer omå kjøpe litt mer RAM til maskinen snart. Trenger PC133 brikke for PC'en min, men her (i Skotland hvor jeg bor) er det ikke så lett å få tak i det. Skal nok bare kjøre office og litt surfing, ikke noe mer som burde kreve stort av PC'en. Takker for svaret. Da går jeg frem og formaterer harddisken Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg har 512 på min bærbare med XP Home, og det er akkurat passe til kontorbruk. 384MB går sikkert også bra. Det er sjelden maskinen min bruker særlig over 300MB før jeg starter bildebehandling aller andre programmer som liker litt mer minne. Lenke til kommentar
imran Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Da har jeg installert WinXP samt alle applikasjoner jeg bruker. Jeg merker faktisk at XP er raskere en 2K (overaskende nok...). Så langt er jeg kjempefornøyd, men mere ram blir det uansett (etter at lønningen kommer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå