Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alt låser seg

Anbefalte innlegg

En kveld kona satt og surfa så låste hele maskinen seg , ta en restart sa jeg så funker det sikkert igjen!

Men nei , når jeg nå slår på maskinen så er det ingenting som svarer eller reagerer , snarveiene på skriverbordet er ikke lenger klikkbare , og skulle jeg være så heldig å komme inn på kontrollpanelet eller få åpnet ett program så låser det seg med en gang , har kjørt CCleaner og ad-awere utn at det hjalp , Norton får jeg ikke kjørt for det svarer ikke!

Her får jeg melding om at Norton Integrator har ett problem , og når jeg prøver å starte programmet skjer det ingenting!

Forsøkte nå å åpne en snarvei , det skjedde ingenting med en gang men etter 2-3 minutter startet programmet!

Noen som har anelse på hva det kan være og hvordan jeg kan få fikset det?

TAKK FOR HJELPEN!

Endret av zimsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må vøre noe galt med Norton antivirus her i hvertfall , siden det ikke starter forsøkte jeg og avinstallere det , men får beskjeden : Kan ikke fortsette grunnet alvorlig feil i programmet?

Det må da være mulig å få slettet dette?

håper på hjelp her nå altså!

Lenke til kommentar
Det må vøre noe galt med Norton antivirus her i hvertfall , siden det ikke starter forsøkte jeg og avinstallere det , men får beskjeden : Kan ikke fortsette grunnet alvorlig feil i programmet?

Det må da være mulig å få slettet dette?

håper på hjelp her nå altså!

Hvilken vers. av Norton AV kjører du? På disse sidene kan du bl.annet laste ned et prog.

for å fjerne Norton AV 2003 eller eldre,,, også tips her på hvordan du kan få fjernet nyere vers!

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.n...001092114452606

Håper dette var til litt hjelp!

Geddy

Endret av Geddy
Lenke til kommentar
Hvis du har problemer med å få ting til å kjøre tilfredsstillende under win i normalmodus, start opp i sikkerhetsmodus [F8]! ;)

Geddy

Tviler egentlig at jeg får den på nett , men jeg for forsøke meg litt her!

takk så lenge

Lenke til kommentar
Hvis du har problemer med å få ting til å kjøre tilfredsstillende under win i normalmodus, start opp i sikkerhetsmodus [F8]! ;)

Geddy

Startet opp i sikkerhetsmodus , men det hjalp ikke stort dessverre.

Jeg får ikke maskinen på nett , får beskjed om at explorer har ett problem og må lukkes. dvs alle program jeg prøver å kjøre har ett problem.

Lukter formatering av dette vel... :mad:

Lenke til kommentar

Lukter formatering av dette vel... :mad:

Tja! Det har vell noe med den nesa som lukter det! ;)

Hvis det er Win Xp som kjøres på dette systemet, kan du jo prøve med en reparasjonsinstallasjon!?

Her har du en oppskrift på hvordan du kan gjøre dette:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;no;315341

Håper dette hjelper!

Geddy

men det er jo ikke bare WIN XP programmer som feiler , så vil en repinstall ha noe for seg da?

Lenke til kommentar

men det er jo ikke bare WIN XP programmer som feiler , så vil en repinstall ha noe for seg da?

Med en reparasjonsinstallasjon er det gode muligheter for at windows Xp vil fungere igjen, denne er jo igjen grunnlaget for at alt av programmvare du har instalert, vil fungere! Problemene du har med windows kan jo også være mer/for komplekse til at en repinst. er nok! Mange på dette forumet ville nok ha rådet deg til å formatere/reinstal. win på nytt, og dette er kanskje det beste rådet man kan gi, hvis man ikke har tid eller interesse av å drive med feilsøking!

Lykke til! ;)

Geddy

Lenke til kommentar

Med en reparasjonsinstallasjon er det gode muligheter for at windows Xp vil fungere igjen, denne er jo igjen grunnlaget for at alt av programmvare du har instalert, vil fungere! Problemene du har med windows kan jo også være mer/for komplekse til at en repinst. er nok! Mange på dette forumet ville nok ha rådet deg til å formatere/reinstal. win på nytt, og dette er kanskje det beste rådet man kan gi, hvis man ikke har tid eller interesse av å drive med feilsøking!

Lykke til! ;)

Geddy

okay , nå tok jeg en rep-install og utrolig nok ser det ut som det meste har blitt bedre her , WIN relaterte programmer svarer i hvertfall og jeg kommer meg på nett :O) TAKK!

Men å avinstallere 2002 norton var ikke gjort i en fei , lastet ned avinstallasjonsprogrammet du anbefalte , men får også her meldingen : liveupdate Engine COM Module har ett problem osv osv og dermed avsluttes avinstallasjonen!

Så den hjalp ikke meg noe desverre. Har du eller andre peil på hvordan jeg kan bli kvitt Norton?

Lenke til kommentar

Jepp , men får en melding da også om at liveupdate com har en alvorlig feil og bla bla bla , lurer på om jeg har ett virus kanskje , hver gang jeg åpner explorer får jeg en melding om at en fil er fortsatt infisert og jeg får spørsmål om jeg vil slette den , jeg huker av for ja , men intet skjer!

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å manuelt avinstallere Norton modulene!

Her har du oppskriften på hvordan du bl.annet kan avinstallere LiveUpdate og LiveReg...

http://service1.symantec.com/SUPPORT/sunse...=&osv=&osv_lvl=

Dette innebærer at du må inn i registeret å fjærne en del ting!

Geddy

5001411[/snapback]

Takk skal du ha , infoen du har bidratt med har hjulpet meg , maskinen er på bedringens vei og jeg har lært en del nytt!

takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...