Gå til innhold

Tjene penger på 30 dagers lisens?

Anbefalte innlegg

Vi har startet elevbedrift på skolen, og siden jeg går media, ble det raskt bestemt at min gruppe skulle ha web-design.

På skolen har vi kun Go-Live, ikke Flash, som vi skulle lage sidene i.

Jeg har allerede en kunde som vil ha siden i Flash.

Kan jeg tjene penger på trial versjonen av Flash?

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurte på én liten ting... Hva mener du er "vanlig" flash? Mener du vanlig Flash er Flash Professional? Tutorialen er vel en tidsbegrenset versjon av Basic, er det ikke?

Mente Flash professional ja.

Nytt spørsmål? Har dreamweaver egne koder, slik at det er mulig og spore opp at du har brukt programmet, eller er det helt normale HTML koder?

Lenke til kommentar

Dreamweaver bruker standard HTML-koder, men det er veldig vanlig at slike program legger inn en metatag med "created with dreamweaver" eller noe i den duren.

Den taggen kan du da fjerne ved å åpne fila i notepad eller en annen teksteditor.

Håper dette ga deg svar på det du lurte på.

Lenke til kommentar
Lurte på én liten ting... Hva mener du er "vanlig" flash? Mener du vanlig Flash er Flash Professional? Tutorialen er vel en tidsbegrenset versjon av Basic, er det ikke?

Mente Flash professional ja.

Nytt spørsmål? Har dreamweaver egne koder, slik at det er mulig og spore opp at du har brukt programmet, eller er det helt normale HTML koder?

Dreamweaver skriver normal HTML evt. XHTML og legger ikke inn egne META-tagger som noen andre prøvde å påstå her.

Lenke til kommentar
Men FrontPage derimot gjør. Regner ikke med du skal bruke det? :p

Meta taggen MS Frontpage legger inn er jo bare å fjerne manuelt.

WYSIWYG editorer lager ikke noen direkte kode (med unntak av Frontpage) som kan spore at du har brukt akkurat de programmer. Men WYSIWYG editorene lager litt uryddig og ikke helt opptimal kode og lager kildekode litt på sin egen kode sånn at vis men har litt erfaring og skikker litt nøye kan man finde ut hvilken WYSIWYG editor man har brukt og om man har brukt en WYSIWYG editor eller skrevet kodene manuelt.

Lenke til kommentar

Det kan stemme det, men de vanligste har tydelige kjennetegn. FrontPage tar jo kaka da, men den snakker vi ikke om, selv om det finnes eksempler som er til å grine av. Word! Jeg overtok en side som var kodet i Word, og jeg orket bare ikke å skrive om. Holder på å lage alt på nytt, mens en annen tar seg av den daglige driften. Jeg greide ikke jobbe med møkkakoden. En fil på 20KB inneholdt 12 KB søppel Den hadde ikke validert i måneskinn hos en søpre full validator en gang...

Endret av rødøye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...