Gå til innhold

Beste 2XDVI PCI Express skjermkort med VGA cooler?

Milzit

Anbefalte innlegg

Sjekk hvor mye kapasitet du har på 12V, bør være minst 15A / 180W vil jeg si.

5018450[/snapback]

18A står det på +12VA og +12VB....

5020997[/snapback]

Skader ikke å ptrøve, 18A hørtes lovende ut. Så hvis du ikke har for mye i tillegg tror jeg den klarer å dra systemet fint, både med 6800U og 7800GT. 7800 er kjøligere enn 6800U. Og som sagt så passer kjøleren til 6800U på 7800GT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset. Hadde lest om rev. av NV Silencer til 7800 GTX, men stod det det støyet "lite" men blir litt vanskelig å vite hvor mye i forhold til andre løsninger.

Ser at ukens tilbud på Komplett er 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo Golden Sample. Den har vel 420 MHZ, mot 400MHZ på den vanlige pakken. Ser at folk har kommentert at det bråker endel, men Zalman har kommentarer som "lydløst på 5V" så det høres bra ut.

Lenke til kommentar

Golden Sample varienten av 7800GT kjører 430mhz, men det går vel greit håper jeg. I dette forumet er det 2 stykker som sier de har kjørt Zalman VF700-Cu på 7800 GTX. Det er ikke lagt noe svar enda om det er på 5 eller 12V. Etter å søkt i forumet der er det fler som sier de har kjørt dette uten problemer! Sikkert greit å ha med en viftestyringsboks også.

Edit: Men etter å ha lest denne tråden tror jeg heller at får for 7800GTX uten cooler så lang. Dynamic3D virker veldig fornøyd med støyen på den, selv om han hadde satt opp Zalman etterhvert så var det liten hørbar forskjell i støy, men tempen falt mer.

Endret av Milzit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...