Gå til innhold

Beste 2XDVI PCI Express skjermkort med VGA cooler?

Milzit

Anbefalte innlegg

Hva er det beste PCI Express skjermkortet med 2 X DVI utganger og VGA cooler? Det høyeste med geforce er 6800, så tenkte på Geforce 6800 Ultra 256 MB med Artic Colling VGA Silencer. Ønsker ikke en skjermkort som bråker som et jetfly... Ellers finnes det noen andre kort som har e

tn OK støynivå? Har en Dell Dimenson 5100 som er jeg fornøyd med støynivået, tenkte da å bytte ut strømforsyningen med en MIST 500W, håper det holder med kjøling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
litt kanskje men ikke mye...ikke noe flymotor nei, men hvis støynivået er problemet så kan du alltids bytte vifte :thumbup:

Takk for info.

Men evt. hva slags vifte kan jeg sette inn på 7800GTX? På Komplett ser jeg bare Artic Cooler for opp til 6800...

Lenke til kommentar

Artic Coller NV Silencer 3 fungerer på 7800. Den er testet her http://www.3dxtreme.net/index.php?id=acnvsilencer5rev31. Konklusjonen er at stock coolern på 7800 GTX er stille i utgangspunktet, men er ikke så effektiv ved høye load temp. Med denne gir lavere temp, greit å vite at man kan sette på denne hvis dette blir det mest støyende på pc'en og et irritasjosmoment. En av plussene ved testen var likevel minde støy(hva som er mye blir vel litt subjektivt). Denne blåser også luften ut av kabinettet.

Alt. er å vente på de nye ATI kortene, men det kan jo ta sin tid...

Lenke til kommentar
Gå heller for eit 7800GT kort som yter bedre og som støyar veldig lite.

4987755[/snapback]

Mmmm..er litt usikker her. Problemet er at jeg har bare 300W power supply. Går jeg for 6800 Ultra så klarer jeg meg den gamle 300W power supply, med 7800GT må jeg ha nytt power også. Blir litt prisforskjell da totalt, det blir noen tusenlapper. Er ingen hard core gamer, spiller litt da men høy pri er å kjøre DVI på begge skjermer.(ja, jeg vet spurte etter det "beste skjermkortet"...hehe)

Endret av Milzit
Lenke til kommentar
7800 kortene bruker jo mindre strøm enn 6800 Ultra, så det burde vel gå fint.

5011075[/snapback]

Men jeg klarer meg ikke med 300W power på 7800 kortet? I kjøpeguiden her står det "minst 350 W er å anbefale ved kjøp av 6800 GT/X800 Pro eller høyere".

5012859[/snapback]

Har du ikkje strøm til 7800 har du ikkje strøm til 6800 heller. 6800 bruker mere strøm enn 7800.

Lenke til kommentar
300 W er mer enn nok. Men hvis den er gammel eller noe typisk skrap (f.eks. Q-Tec) så bør du oppgradere, ikke for større total effekt men for større på 12V og renere, mer stabil tilførsel.

5018220[/snapback]

Det er en helt ny power ifra Dell på 305W, kunne jeg kjørt mer denne hadde det vært bra. Komplett mente jeg burde ha 400W, "at least 350W" står flere steder på nettet. Har en harddisk, og ikke så mye annet utstyr som skulle trekke så mye strøm.

Endret av Milzit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...