Gå til innhold

Noe poeng i å rense registeret?


bobafett

Anbefalte innlegg

Har holdt på med datamaskiner i noen år og tror jeg har testet det meste av optimaliseringsverktøy. Mitt siste forsøk var med Registry Mechanic. Har en post om det her:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=447086&hl=

Har hatt samme erfaring med andre program, som f.eks EasyCleaner.

 

Har en mistanke om at disse programmene egentlig gjør mer skade enn nytte.

 

Men hvis man går ut fra at disse programmene virker slik de er ment, og man sletter 400-1000 oppføringer i registeret, ville dette egentlig ha noen betydning for ytelsen til maskinen?

 

Noen som vet om det finnes dokumentasjon på at optimering av registeret gir noen gevinst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på det som når du tar flyet. Veier kofferten din over så så mange kg må du betale ekstra.

 

1000 linjer for mye i registeret er tusen for mye, men det kan hende du har bruk for en av dem akkurat som det kunne vært greit med en ekstra skjorte hvis du skal fly en plass ;)

 

Neida.

 

Det som er det viktige er vel bare å rense opp i det som ligger til lasting i oppstarten (sånn som ofte laster inn all dritten i windows og slipper helvete løs), ubrukte oppføringer m.m. :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har brukt RegCleaner i mange år, forgjengeren til blant andre JV16. Windows-installasjonen min har rundet året nå og er fortsatt kvikk og fin. Registry Mechanic har jeg sluttet å bruke. Den førte bare til at ting stoppet å virke og systemgjennomretting ble nødvendig...

Lenke til kommentar
her er en test om 10 forskjellige " registry cleaning software ":

 

http://www.informationweek.com/story/showA...71203805&pgno=2

Ser de har samme oppfatning av Registry Mechanic som jeg har.

 

Men savner at de kjører en form for benchmark før og etter rensing. Hvis man ikke oppnår noen form for bedring i ytelse eller stabilitet, synes jeg det er lite poeng i å gjøre noe som helst med registeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...