Bytex Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 En ting til..du sier du har satt opp 6 pc'r fra bunnen, har vært skolens admin sin høyre hånd (usj) i årevis, kan løse nettverksproblemer. Men ingenting av dette har jo noenting med webdesign å gjøre..er vel ikke uten grunn at det er et eget 1 års studie på IT Akademiet som heter Webdesign. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 15:56, Athlon Power skrev:Skriver ksnkje litt fort men det betuyr ikke at noreken min er dårlig selv om det er mange feil Ok, men skriv litt saktere så vi slipper å streve oss gjennom skrivefeil i hver setning. Det er så slitsomt å måtte stoppe opp en gang i hver setning for å finne ut hva du egentlig mener. Bare i den ene setningen du skrev her, så har du 3 feil. Mulig det var litt med vilje også, men det blir verre å lese. Skriv ihvertfall (fornøyd nå, Dan Hansen ) saktere når du lager seriøse tekster på en hjemmeside. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Nærmer seg PS: Jeg er ikke noen ny Herr_ordbok Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 HElt enig det har ikke det grann med design og gjøre. poenget er at siuden skal ikke ha noe GURU design. Det skal være en bakgrunn tre kanpper kontkat info og bilde. DET trnger man ikke it akademiet for å lage Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Sist jeg sjekket så var antall skrivefeil en av parametrene som bestemte om en person uttrykte god eller dårlig norsk. Det tar ca 20 sek (sterkt overdrevet) å lese gjennom posten sin etter at man har skrevet den, og hvis du lærer deg touch og tar øya opp fra tastaturet, så finner du feilene med det samme du skriver dem. På mitt tastatur er backspace tasten den mest slitte fordi jeg alltid skriver "hakket for fort", slik at jeg må rette på feilene hele tida. Men det ser ikke dere, for feilene blir jo rettet. (vel, noen av dem hvertfall) Forøvrig så var linken til "how to ask questions" eller noe sånn helt genial, men jeg har ikke tid å lese den... :sad: Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Sorry, A.P. Mente ikke å kritisere, altså - men mr.B hadde jo et poeng da... Dessuten ga jeg jo en seriøs link etter alt tullet til en faktisk ganske flink web-design - lærer... ... Men det er kanskje på tide å begynne med sida i stedet for å sitte her og drøfte om folket har et liv utenom hw.no... Det kan du gjøre siden. Når det gjelder skrivefeil... er det noe bedre å kommentere enn å "drite ut" fyren? Tror ikke det. :wink: Lenke til kommentar
tmx Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 15:42, Dan Hansen skrev:Beklager. Jeg kunne simpelthen ikke dy meg bare for å dra den *helt* ut: "i hvert fall" :wink: [ Denne Melding var redigert av: tmx på 2002-08-20 16:31 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 *ahem* ivaffall Nåja, la oss være litt seriøse her. Av ren nysgjerrighet kikket jeg litt på noen tidligere poster av Athlon Power, og de er generelt preget av skrivefeil. Dette kan tyde på et par ting - at han simpelthen bare har hatt problemer med å lære skriftspråket og/eller er dyslektiker (utrolig vrient ord egentlig). Uansett så bør det ikke være vår oppgave å "lære" vedkommende å skrive siden vi godt forstår hva han mener - i hvertfall hvis vi legger litt godvilje til. Det er litt trist at noen kanskje blir tilsidesatt pga av språk dersom det faktisk er en grunn til det. Det er ellers riktig at det er lettere å ta noen seriøst dersom de har relativt god uttrykksform, og da kan det være bedre for vedkommende å informere om eventuelle årsaker til manglende sådan. Slurvefeil derimot - finnes det ingen unnskyldning for. PS: Dette innlegget ble litt "off-topic" og menes generelt - ikke bare i akkurat denne spesifikke saken. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Kan ikke alle bare ro ned... litt :wink: Jeg har ikke tenkt å klage på noen, bare gi den stakkars spirende gutten (?) noen linker til drøfting... Les denne: "How to ask questions" Og så kan du tenke over den siden i noen minutter, ETTER at du har lest den selvfølgelig. Så kan du sjekke disse linkene: Kvasirs linker til hjemmesidelaging Dreamweavers hjemmeside med mulighet for nedlasting av demoversjon Have fun/Ha det moro :smile: [ Denne Melding var redigert av: kjello2 på 2002-08-20 17:08 ] Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Gidder ikke svare Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Uff...Looks like I created a monster here. Da jeg skreiv min lille monolog kl 00:30 igår natt regna jeg ikke med en 50-reply lang tråd. Men det var vel uunngåelig. Uansett Athlon, du har fått plenty med linker nå til webhoteller, og hvis du kikker litt rundt på sidene til altavista, google, yahoo etc står det nok noe om hvordan du registrerer nye sider i søkemotoren deres. Som sagt, jeg fant en drøss med webhotell tilbud ved å søke på "billig webhotell" i http://www.google.com, foreslår du gjør det samme og klikker gjennom dem og ser, og så gir prisene videre til kompisen til faren din. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 14:47, psykojosse skrev:Jeg administrerer en side som heter villoggal.com. Vibruker et webhotell som heter internettservice AS, se; internettservice.no :smile: Det er jo forsåvidt en grei presantasjon av hvordan ei uferdig side framtrer. Regner med du har en pedagogisk hensikt med eksemplet, selv om det er godt skjult. ...men der sidene er markert som ferdig ( blått ), er at ingenting foregår der og ikke har noen videre mening heller ? Så jeg lurer på om ref. til webhotell etc. har et like 'anarkistisk' snitt ? Forresten, fint bilde av Kine i fri utfoldelse ! ...men, kun et øyeblikk ? :smile: Lenke til kommentar
enter Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Slitsom tråd, fro mnage srkiveleif ... skla at gem smmaen nå. Jeg skriver feil selv, - men det får være måte på. Den fortjener ingen svar, - som ikke forsøker å skrive sånn nogenlunde, eller etter beste evne om kunnskapene er for dårlige. Grensa er overskredet!!! Lenke til kommentar
en mann Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Skjønner at du er litt sint og sur Athlon Power. Det hadde jeg vært hadde en bunch med "wannabe moderatorer" slengt dritt om skrivingen din. (Det flyter OVER av folk som skal kritisere) JEg vil svare deg på dette.... Hvordan la siden komme på søkemotorer. noe sånt: <html> <head> <meta name="keywords" content="bil, båt, snop, hardware, mat, drikke, øl, altdutrorfolksøkerpå, mangetingsomtrekkerfolk, OG SÅ VIDERE"> <meta name="description" content="Pappa sin kompis sin side"> </head> Det skulle dekke søkemotorer-problemet. Be good to Athlon Power nå da! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 18:08, en mann skrev:<meta name="keywords" content="bil, båt, snop, hardware, mat, drikke, øl, altdutrorfolksøkerpå, mangetingsomtrekkerfolk... Anbefales *ikke*. Google fjerner deg for godt fra sine index-databaser hvis de finner ut at det ikke er samhold mellom innhold og metatags. Forresten gjelder det også å få flest mulig til å linke til din side for å få websiden høyest mulig på Google. Lenke til kommentar
en mann Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Er du seriøs? En bille fra Zimbawe ville skjønt at det var exempler! Han må seff bytte ut de exemplene? eller må jeg skrive hva HAN skal ha på keywords? Eller gjorde jeg noe gale der, med å legge ut eksempler? [ Denne Melding var redigert av: en mann på 2002-08-20 18:21 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Nja... du skrev at han skulle skrive "altdutrorfolksøkerpå, mangetingsomtrekkerfolk", noe jeg tolker ganske bokstavelig. Lenke til kommentar
en mann Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 driver et bentilasjonsfirma Jeg tolket det som litt kjedelig. Og hvor mange søker på bentilasjonsfirma ? Ikke mange. Men jeg skulle skrevet, alt du tror folk vil få når de besøker siden din... var det jeg tenkte :razz: Lenke til kommentar
anarchima Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 jaja, hvis du absolutt ikke gidder så kan jo JEG gjøre det for deg :smile: good luck hvis du bestemmer deg for å "dra solo". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå