vegge Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Søkefunksjonen.. vil gi deg flere svar. Ikke angående å lage hjemmesider, men i hvert fall om domener og webhotell! Her er en tråd... [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-20 14:45 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Vel... hva er behovene hans? Hvis han er ute etter å kapre kunder, så er Frontpage utelukket. Frontpage genererer *elendig* html-kode, og vil sannsynligvis kun vises "korrekt" i Internet Explorer. Det er da snakk om utelukking av kanskje 10-30% av mulige kunder. Hvis du vil ha websiden inn i søkemotorer, så bør du legge inn meningsfulle meta-tags. I søkekataloger (ala Kvasir), så finner du det på de forskjellige sidene hvor du legger til websiden. Lenke til kommentar
psykojosse Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Jeg administrerer en side som heter villoggal.com. Vi bruker et webhotell som heter internettservice AS, se; internettservice.no :smile: Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 14:43, Dan Hansen skrev:Nå er det en side til en bensinstasjon det er snakk om - og ikke en med dagens siste børsnoteringer og utregninger i henhold til status fra indexreguleringen på valutamarkedet i real-time eller noe lignende.Det beste er å starte med èn enkel side med kanskje et bilde av stasjonen og litt nyttig informasjon som f.eks. adresse og telefonnumre osv. Når det er ferdig godkjent og lagt ut på nett kan man bygge videre med undersider og enda mer informasjon. Unnskyld meg, var det ikke et ventilasjonsfirma han skulle lage side for?? Han bomma bare på v-en, og traff b-en. skal innrømme at jeg og trodde det stod bensinstasjon ved første øyekast... Lenke til kommentar
tmx Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Dan: Kanskje litt vanskelig å tyde hva han mener, men jeg tror det var ventilasjonsfirma :wink: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 hehe, sorry... Nettopp stått opp :razz: Uansett - samme sak. Start med presentasjon og bygg videre derfra. En liten kommentar angående FrontPage og koding; jeg har selv brukt FrontPage på enkelte sider og senere testet dem i Internett Explorer, Netscape og Opera - og alle sidene vises helt identisk. Man skal bare være litt observant og bruke hodet så går det bra :smile: Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Skjønner ikke helt hva problemet deres er. JEG SKAL BARE lage en side hvor det står en adresse til et firma et bilde av eierem og lokalene og en side med linker til andre ting. Det er snakk om et Ventilasjonsfirma her ikke no store greier. Jeg kan bruke frontpage utmerket og etter mine beregninger holder det i massehvis. Jeg har lagt ut sider på nettet sånn ca 100 ganger før. Kan FTP DNS osv. Det enste jeg lurer på er hvor det er billig domene og webhotel og hvor det er man legger sidene ut i søkemotoreren PS Min norsk kunnskap er helt oppergående. Hvis han som sa det ikke har noe mer og si kan han stikke og dra den i skogen Lenke til kommentar
durabit Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Syns denne tråden er et typisk eksempel på hva som skjer når sender ikke klarer å konkretisere problemstillingen til de andre på forumet samt ei heller klarer å formidle sitt eget kompetansenivå. Mitt inntrykk etter å ha lest gjennom posten var at Athlon Power var lite bevandret i html-verdenen. Posten ga også litt inntrykk av desperasjon fra sender. Tips: unngå bruk av store bokstaver "HVORDAN....". Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Skjønner ikke helt hva problemet deres er. JEG SKAL BARE lage en side hvor det står en adresse til et firma et bilde av eierem og lokalene og en side med linker til andre ting. Det er snakk om et Ventilasjonsfirma her ikke no store greier. Jeg kan bruke frontpage utmerket og etter mine beregninger holder det i massehvis. Jeg har lagt ut sider på nettet sånn ca 100 ganger før. Kan FTP DNS osv. Det enste jeg lurer på er hvor det er billig domene og webhotel og hvor det er man legger sidene ut i søkemotoreren PS Min norsk kunnskap er helt oppergående. Hvis han som sa det ikke har noe mer og si kan han stikke og dra den i skogen Hvis noen lurer på kompetansenivå er det høyt nok. Jeg har bygd 8 pcer fra bunen av konfigurert dem osv. Har egen server hjemme som jeg drifter uten problemer. I tilegg ahr jeg vært dataasnverliges høye hånd på skolen i 3 år nå. HAr laget hjemmeside mange ganger før bare for tull og fått den ut. AHr eget nettverk med 6 pcer hjemme osv osv (Sier ikke dette for å skryte for det er ikke noe og skryte av men en eller annen yulling mente at posten min var uklar. Hvis han ikke har noe bedre og gjøre nn og leke kjekkas og kritisere andre poster foreslår jeg at han bytter liv,. Noen ahr tross alt et liv utenfor hw.no!!! Lenke til kommentar
baron blod Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Skaff deg Dreamweaver, html for dummies, og en kasse battery, og jeg tror du kommer langt. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Ikke bruk Frontpage! Det er Dreamweaver som gjelder hvis du skal ha en grafisk fin side :wink:. Hadde ikke giddi og lagd noe side til en kompis av fatter :???:. Du burde belage deg på flere måneders arbeid, for å få en nogenlunde brukbar side... Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Det er snakk om en 2dagersjobb her. Jeg skal lage en side som er slik at man finner frem på den. Typisk HJEMMESIDE fir et jallafirma. Han kjøper domene hotell osv. Han står for innfylling av teskt det skal ikke jeg. Jeg skal bare få fronpage dritten som jeg har laget ut på nett. Skjønner?? Derfor lurer jeg på hvor det er billig hotell og hvor det er mulighet for å få sidene ut i søkemotorene!!! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Øh...unnskyld meg. Men har du faktisk prøvd å søke selv på internett etter dette? Jeg gjorde nettopp det. Gikk rett på google.com, søkte på "billig webhotell". Spratt opp drøssevis med norske linker med tilbud..f.eks. http://hjem.spray.no/webside/betalt_webplass.html http://www.webutvikler.info/webhotell.php?s=utenlandsk http://www.webutvikler.info/webhotell.php?s=norsk Det er så patetisk enkelt. Istedet for å sitte her og skrike på de som ikke vet noenting..let selv. Og før du flyr på meg og roper "hvorfor sa du ikke det med en gang" kan jeg jo quote nederste del av den opprinnelige meldinga di.. "I tilegg skal siden være enkel og finne på nettet. Dens akl poppe opp på visse søkeord på sol av yahoo osv. HVORDAN GJØR JEG DETTE??? " Synes DU det kommer godt frem at det bare er webhotell du er ute etter? _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-20 15:23 ] Lenke til kommentar
eiga Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Tråden startet med: Quote: Den 2002-08-20 00:09, Athlon Power skrev:Siden skal følge disse kriteriene!!!Top domain no, biz, com, net, org eller liknedeWebhotel med nok til 10 sider skrift og bilderLinker altså flere sider på selve domenet....bentilasjonsfirma. All info fikser han selv jeg skal bare stå for config og design på siden. Designet skal ikke være så veldig bra men man skal kunne lese det enkelt og siden skal være inbydene. FRONTPAGE tror jeg holder for behovene hans???I tilegg skal siden være enkel og finne på nettet. Dens akl poppe opp på visse søkeord på sol av yahoo osv. HVORDAN GJØR JEG DETTE???Takk for hjelpen Hvorfor så mange mener at det er vanskelig er jeg undrende til. Det er tross alt ikke snakk om en webshop. Ren HTML koding er det enkleste i (data)verden, det er ikke en gang programering. Egentlig er det bare design(uten bruk scripting). Tips: Søk på <meta> tag for å finne ut hvordan du legger til søke stikkord i selve dokumentet. Sjekk om du kan registrere siden til søkemotorene direkte(eller finn et program som registrerer til alle søkemotorer sammtidig...har sett slike programmer en gang, men husker ikke navnet på dem). Sjekk f.eks webdeal på framgangsmåte for registrering av domene). Han kompisen må registrere .no domenet selv gjennom firmaet(noe han skal gjøre). Registrering bør foregå gjennom samme stedet man vil ha leie hjemmeside-plass. Det pleier å bli billigere på den måten. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 15:04, Athlon Power skrev:Skjønner ikke helt hva problemet deres er. JEG SKAL BARE lage en side hvor det står en adresse til et firma et bilde av eierem og lokalene og en side med linker til andre ting. Det er snakk om et Ventilasjonsfirma her ikke no store greier. Jeg kan bruke frontpage utmerket og etter mine beregninger holder det i massehvis. Jeg har lagt ut sider på nettet sånn ca 100 ganger før. Kan FTP DNS osv. Det enste jeg lurer på er hvor det er billig domene og webhotel og hvor det er man legger sidene ut i søkemotoreren PS Min norsk kunnskap er helt oppergående. Hvis han som sa det ikke har noe mer og si kan han stikke og dra den i skogenHvis noen lurer på kompetansenivå er det høyt nok. Jeg har bygd 8 pcer fra bunen av konfigurert dem osv. Har egen server hjemme som jeg drifter uten problemer. I tilegg ahr jeg vært dataasnverliges høye hånd på skolen i 3 år nå. HAr laget hjemmeside mange ganger før bare for tull og fått den ut. AHr eget nettverk med 6 pcer hjemme osv osv (Sier ikke dette for å skryte for det er ikke noe og skryte av men en eller annen yulling mente at posten min var uklar. Hvis han ikke har noe bedre å gjøre nn og leke kjekkas og kritisere andre poster foreslår jeg at han bytter liv,. Noen ahr tross alt et liv utenfor hw.no!!! Jeg skriver ikke dette for å flame, men du sier at din norskkunnskap er "oppergående" samt at du har mange flere feil i innleggene dine. Du bør se over innleggene eller i hvert fall ikke skrive fullt så fort. Det fører til at oss andre kan få en annen oppfatning av deg enn den som er den riktige. Eksempler : eierem : Regner med at du mener eieren, men kan jo bety andre ting også. no store greier : noen store greier massehvis : Kan bety både "massevis" og "masse hvis" oppergående : oppegående, regner jeg med. bunen av : bunnen av I tilegg ahr jeg vært dataasnverliges høye hånd : I tillegg har jeg vært dataansvarliges høyre hånd? 3 skrivefeil i en setning gjør den vanskelig å forstå og kan føre til misforståelser. HAr : Har. 2 store forbokstaver skaper rotete tekst AHr eget nettverk med 6 pcer hjemme : Har eget nettverk med 6 PC'er hjemme. Ikke bytt bokstaver, og lær hvordan du bruker ' i setninger. yulling : Hva er egentlig en yulling? å gjøre nn og leke kjekkas : glemte du en "e"? bytter liv,. : Selv har jeg aldri brukt komma før punktum, men... ahr : Nok en gang, slurvefeil. Kan du nå forstå at vi ser på posten din som rotete, dårlig forklart og skrevet i full fart uten at du har tenkt igjennom rettskriving? Og skriver du sånt på hjemmesidene du lager, vil du ikke få mange oppdrag etterhvert. Dårlig rettskriving har allerede gjort oss her på forumet forvirret. Jeg synes ditt innlegg var slitsomt å lese på grunn av skrivefeil. Så hvis du mener at norsken din er oppegående, så bør du passe på så du skriver rett. Ta deg ivertfall bedre tid når du skal skrive tekst på hjemmesiden, for ingen vil ha en webmaster som skriver masse "slurvefeil". Nok en gang, dette er ikke skrevet for å mobbe deg på noen måte, men rett og slett bare ett godt tips. Rett skrevet norsk gir ett positivt bilde av deg og dine kunnskaper, samt at du lettere blir forstått. Har sikkert noen skrivefeil jeg også, men jeg prøver å unngå de. [ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-08-20 15:44 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 15:35, Afseth skrev:Jeg skriver ikke dette for å flame, men du sier at din norskkunnskap er "oppergående" samt at du har mange flere feil i innleggene dine. Du bør se over innleggene eller i hvert fall ikke skrive fullt så fort. Det fører til at oss andre kan få en annen oppfatning av deg enn den som er den riktige.Ta deg ivertfall (ihvertfall) bedre tid når du skal skrive tekst på hjemmesiden, for ingen vil ha en webmaster som skriver masse "slurvefeil".Nok en gang, dette er ikke skrevet for å mobbe deg på noen måte, men rett og slett bare ett godt tips. Rett skrevet norsk gir ett positivt bilde av deg og dine kunnskaper, samt at du lettere blir forstått.Har sikkert noen skrivefeil jeg også, men jeg prøver å unngå de (dem). Beklager. Jeg kunne simpelthen ikke dy meg Lenke til kommentar
r0nin Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Endel søkemotorer har registrering som du finner på sidene deres. Let litt rundt. Tips: Prøv å ikke bli så ufattelig sint når noen påpeker at det du spurte om høres dumt ut. Når du sprer om deg med ukvemsord og dårlig språk oppfatter folk deg som en fjortiss. Litt selvkritikk er aldri galt. http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 15:42, Dan Hansen skrev:Beklager. Jeg kunne simpelthen ikke dy meg Venta på den, du Lenke til kommentar
kim Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Athlon Power: Skal ventilasjonsfirmaet kunne oppdatere sidene sine selv etter at du har laget designet til siden? Da kan det fort bli en litt dyr løsning om firmaet skal ha en seriøs side.. Uansett ville jeg ha satset på http://www.webdeal.no som "Snakst" nevnte. Quote: Den 2002-08-20 01:52, SineTwo skrev:Alle de 1337'e folka bruker jo notepad.exe - men det er som linux, folk bruker det fordi det skal være TØFT og 1337 - og vanskelig for seg selv. Resten av oss som ikke kan såpass bruker windows med photoshop og frontpage - funka for meg iallefall :razz: Så fordi jeg bruker pico/notisblokk til å lage hjemmesiden min så er jeg en liten "wannabe 1337"? Nei du... jeg vil ha en ryddig kode samtidig som jeg bestemmer 100% hvordan jeg vil ha siden min. Greit nok at du skal være en "ikke fjortis" og fortelle hvor "tøffe og 1337" dem som bruker linux uten å ha snøring om hva dem driver med, men skaff deg litt informasjon om html koding før du legger deg ut om det. Men, ja. Det finnes folk som skryter over å bruke notisblokk uten å vite hva <BR> brukes til.. Ble bare irritert på dette utsagnet: "folk bruker det fordi det skal være TØFT og 1337 - og vanskelig for seg selv" Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Skriver ksnkje litt fort men det betuyr ikke at noreken min er dårlig selv om det er mange feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå