sixx Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 hei, er det noen som har noen gode tips for hvordan få bort litt unødvendig støv fra pcn min? feks. har det samlet seg mye støv i CPU vifta mi, hvilket jeg tror gir dårligere kjøling(for det er ganske mye) Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 CPU vifta kan du vel bare ta av og støvsuge? Ellers er det jo mange som kjøper Luft på boks(høytrykk), og blåser bort alt støv. Har aldri kommet meg så langt å fått testet det, men det høres ganske enkelt ut å gjøre det Lenke til kommentar
tropic Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 støvsugern ja... bruker den jeg også.. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Kan jo legge til at hvis du har en støvsuger, som kan kjøres i revers, kan du bruke den å blåse med. Det funker bra med den støvsugeren jeg har. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det går greit med støvsuger med plastrør. Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 ikke kjør støvsuger med metallrørenden inn i pcen. da lager en statisk elektrisitet, og det blir det bare grining av. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Ikke bruk støvsugeren til å blåse med! Da vil nemlig alt finstøvet som slipper gjennom filtrene og som sitter i slangen løsne og blåse inn i PC-en. Husk dessuten at vifter kan ødelegges hvis man bruker støvsugeren for å få de til å gå fort rundt. Mange støvsugere har en liten børste som kan være fin til å støvsuge slike ting, for den hjelper til med å løsne støvet som deretter suges opp. Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Hardcore datanerder bruker sugerør, og suger vekk støvet på en effektiv og skånsom måte. EDIT: :!: EDIT: Jeg har ved kjøp av datakomponenter rengjort vifter før installasjon, og da har jeg skylt kjøleribber i vasken, og tørket av vifter med tørkepapir. Da får man bort det innerste laget som ikke kan fjernes med støvsuger, og det fyker ikke støv overalt som med trykkluft. Endret 12. oktober 2005 av emacoolit Lenke til kommentar
oliday Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Selv bruker jeg ta med pc og tastatur på nærmeste bensinstasjon for å bruke trykklufta man f.eks. fyller luft i bildekkene med. Det eneste man skal være obs på er om det er installert "filter" i pumpa slik at du slipper å blåse kondens inn i pcen (blås litt luft på handa og se etter fuktighet før du tar til). Skulle du likevel være så uheldig å få blåst litt fukt inn i pcen, så la i alle fall vær å slå på pcen med det første. La den stå i romtemperatur til "dugget" er borte. Lenke til kommentar
XeNoMoRpH Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Selv bruker jeg ta med pc og tastatur på nærmeste bensinstasjon for å bruke trykklufta man f.eks. fyller luft i bildekkene med. Hahah, konge! :!: Forresten, hva dere enn gjør, så ikke kjøp disse små pc-støvsugerne eller lignende på Clas Ohlson. De suger så vidt noe som helst, og det som kommer inn har en tendens til å komme like fort ut igjen. Lenke til kommentar
Suspiria21 Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Kan det være farlig å ha for mye støv i pc'en? Lenke til kommentar
trulsta Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 det svekker i hvertfall ytelsen til vifter og kjøleribber, og ved ekstreme tilfeller kan jo CPU bli så varm at den ryker..men da må d være ekstremt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå