Gå til innhold

Pentium 830D Boxed vifte støy?

Rockaction

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nevnte cpu og ha den i et Arctic Cooling Silentium2 Miditower kabinett

med Gigabyte GA-8I945GMF hovedkort S775.

Er opptatt av lavest mulig støy, men skal ikke overklokke. Bråker boxed viften mye? B

ør bytte den ut eller duger den?

I så fall hvilken vifte anbefales? Netshop skal bygge pcen.

Skal bruke pcen primært til videoredigering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifta til kjølern som fulgte med til D 820 bråket ikke så mye mye som dem gamle kjølerne som fulgte med gjorde. Jeg var også bekymret for støyen fra cpu-kjølern. Men lot være å bestille noen annen kjøler i tillegg for å først gi orginal kjølern en sjanse. Og ble ganske positivt overraska. Satte opp en pc beregnet for å ta opp musikk til ett band fettern min spiller i. Denne pc'n skulle stå i samme rommet som dem spilte i, så støy fra pc'n måtte være på ett minimum. Kabinettet jeg brukte var Nexus Breeze 500W, ganske stille og lydisolerende. Eneste jeg hørte var en svak susing fra vifta til kabinettet når jeg hadde øra 1 meter unna. Ellers ingenting annnet støy.

Så der sparte jeg inn de kronene jeg hadde tenkt å legge i en mer stille kjøler. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Hvis du har plass og penger ville jeg lagt noen kroner i en Zalman cpukjøler (sjekk signaturen) eller en helt passiv en og en ekstra vifte i kabinettet.

Jeg ville også slengt en femtilapp på chipsettkjøleren siden denne vifta er ganske slitsom.

Siden Netshop monterer kan du svært gjerne sette på skjermkortkjøler i samme slengen, disse er bra men et helvete å montere, men det er jo Netshop sitt problem i dette tilfellet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...