jering Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg vil lagre et excel-ark som kommadelt *.csv fil, men det eneste csv-valget jeg har tilgjenglig under filformat på lagre-menyen er semikolondelt. Office-versjonen er 2003 norsk. Noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Komma betyr noe annet her enn i USA, så pass på at du f.eks. ikke har desimaltall i arket ditt. Chip Pearson har kode for dette på http://www.cpearson.com/excel/imptext.htm der du fritt kan spesifisere skilletegn, finlavn og annet. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
jering Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Det ble kommadelt når jeg lagret som CSV (MS-DOS) Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Så hva skjedde med "det eneste csv-valget jeg har tilgjenglig under filformat på lagre-menyen er semikolondelt" ? Bra det ordnet seg i hver fall. Harald Lenke til kommentar
jering Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Så hva skjedde med "det eneste csv-valget jeg har tilgjenglig under filformat på lagre-menyen er semikolondelt" ?Bra det ordnet seg i hver fall. Harald Det het jo ikke CSV (kommadelt), eller CSV (comma delimiter) som det stod i den guiden jeg leste. Mener også at jeg prøvde CSV (MS-DOS), før jeg postet, men uten at jeg så at det ble kommadelt. Menmen...det ble greit så jeg er happy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå