Moppskaft Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Hei! Har et problem med trådløst nettverk. PCen min kobler seg ut av det trådløse nettverket hele tiden og jeg har ikke peiling på hvordan jeg kan fikse det.. Fattern har ikke problemermed det når han bruker hans PC, så er det noe med PCen min eller er det noe med innstillingene mine? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Umulig å svare på uten mere opplysninger. Bærbar eller stasjonær? Hvilket kort/brikkesett? Bruker du Windows innebygde konfigurasjon eller kortets medfølgende konfigurasjon? Merke på trådløs router/ap? Er drivere oppdatert? Andre forskjeller i oppsett mellom de to maskinene? Forskjell i avstand/hindringer? Noen brikkesett/kort "prater" litt dårligere sammen enn andre, selv om det "liksom" skal være en standard. Men noen småtips kan kanskje gis. Oppgrader firmvare/driver dersom det ikke er gjort (både kort og router). Bruker du Windows innebygde konfigurasjon prøv med kortets konfigurasjon og vice versa. Kan for kuriositetens skyld si at jeg hadde enkelte problemer med mitt kort i bærbar, Dlink DWL-G650, selv med nyeste driver/firmvare. Hver gang den gikk i hvile/dvalemodus hadde den problemer med å finne tilbake nettet. Valgte da å innstallere Atheros sine orginale drivere i nyeste versjon (kortet har Atheros brikkesett). Problemene borte, samt langt bedre funksjonalitet. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå