HoaXed Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Heisann.. Jeg har av ett tidligere emne her, fått en ide jeg har veldiig lyst te å se nærmere på LINK Grunnen te at jeg starter en ny tråd, er at jeg trenger litt mer info, etter som jeg ligger litt bak han i kunnskap.. Noe som hadde vært dødskult, hadde vært ett skilt eller lcd skjerm som lyser tekst eller mønstre med LED's på kommando fra pcen. Vet at dette er mulig, men mest sannsynlig utrolig dyrt. Men uansett, hva trenger jeg? Er ikke akkuratt geni innen ellektronikk, men lærer.. Har tenkt at sidene skal være; 40cm * 20cm == 800cm^2 Vis jeg da skal bruke 5mm*5mm firkantete LED's, hvor mange trenger jeg? Tenkte meg ca 1600 stk, eller er dette helt feil? Er forresten firkantete LED's dyrere enn vanlige, eller er det bedre å bruke firkantete? Hva annet trenger jeg av ledninger (3200stk?), motstandere, kondensatorer osv ? Gleder meg te å prøve, kommer te å kle hele greia med plexi Lenke til kommentar
armykokk Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Du kunne jo spørt i tråden min, men siden du er i gang her så slenger jeg meg på lasset.... De diodene du tenker på er vel 75-049-88 og de er 5*6mm. da blir det 67*40 eller 80*33. dvs ca 2700dioder. Det du kan gjøre er å kjøre det i matrise, om du vil kan jeg tegne koblingsskjema til deg... EDIT: firkanta 5mm dioder er J*vlig dyre i forhold til runde... Endret 11. oktober 2005 av armykokk Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Hadde blitt utrolig takknemlig om du kunne gjort dette, så kan jeg lære av den. Er viktig å få det riktig for å ikke overbelaste ol. Så, takk vis du lager en slik. Hvor finnes det billige dioder da? Med god kvalitet.. Tenkte på røde.. Vill bli kaotisk med forskjellige farger tror jeg. Noen innvendinger, eller forslag? Lenke til kommentar
armykokk Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 elfa har runde dioder til 0.35pr stk ved kvanta over 500stk.. runde 2700*0,35=945kr +frakt. firkanta 2700*0.61=1647 +frakt. mulig å bestille fra utlandet og,men da er det mer i frakt og toll og huske på. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Det er jo også en jobb å programmere programvare da.. Men hvorfor ikke bare kjøpe en slik en: http://www.clasohlson.no/shop/store/main.a...%3A54%3A12+PM#q Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Det er jo egene verk som man er stolte av, ikke kjøpte! Lenke til kommentar
armykokk Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Han har et ubenektelig poeng, programeringen har ikke jeg peiling på, men det er sikkert en H*******s jobb. Dessuten blir vel det ferdige produktet dyrere... Lenke til kommentar
armykokk Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Sliter litt med tegninga, sliter med rekke bestemmeren, kolonne velger er på plass. trenger mer tid, jeg er på jobb Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Ta den tida du trenger, forbedrer andre ting i prosjektet imens:) Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Så det er det du holder på med i jobbetida.. Fyfy! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå