Gå til innhold

Informasjonsskilt av leds

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg har av ett tidligere emne her, fått en ide jeg har veldiig lyst te å se nærmere på :yes:LINK Grunnen te at jeg starter en ny tråd, er at jeg trenger litt mer info, etter som jeg ligger litt bak han i kunnskap..

Noe som hadde vært dødskult, hadde vært ett skilt eller lcd skjerm som lyser tekst eller mønstre med LED's på kommando fra pcen. Vet at dette er mulig, men mest sannsynlig utrolig dyrt. Men uansett, hva trenger jeg? Er ikke akkuratt geni innen ellektronikk, men lærer.. :cool:

Har tenkt at sidene skal være; 40cm * 20cm == 800cm^2

Vis jeg da skal bruke 5mm*5mm firkantete LED's, hvor mange trenger jeg? Tenkte meg ca 1600 stk, eller er dette helt feil? :hmm: Er forresten firkantete LED's dyrere enn vanlige, eller er det bedre å bruke firkantete?

Hva annet trenger jeg av ledninger (3200stk?), motstandere, kondensatorer osv ?

Gleder meg te å prøve, kommer te å kle hele greia med plexi :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne jo spørt i tråden min, men siden du er i gang her så slenger jeg meg på lasset.... :D

De diodene du tenker på er vel 75-049-88 og de er 5*6mm.

da blir det 67*40 eller 80*33. dvs ca 2700dioder.

Det du kan gjøre er å kjøre det i matrise, om du vil kan jeg tegne koblingsskjema til deg...

EDIT: firkanta 5mm dioder er J*vlig dyre i forhold til runde...

Endret av armykokk
Lenke til kommentar

Hadde blitt utrolig takknemlig om du kunne gjort dette, så kan jeg lære av den. Er viktig å få det riktig for å ikke overbelaste ol. Så, takk vis du lager en slik.

Hvor finnes det billige dioder da? Med god kvalitet.. :) Tenkte på røde.. Vill bli kaotisk med forskjellige farger tror jeg. Noen innvendinger, eller forslag? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...