Sarge Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg antar at svaret er nei, men måtte bare spørre. Grunnen er at jeg får en del korn i bilder som er tatt med lang lukkertid i dårlig lys med mitt Fujifilm Finepix E510, og forsøkte denne støyfjerningsteknikken i går uten å lykkes. Fujifilm E510 tar kun jpg-bilder. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja, det går helt fint. Kvaliteten blir litt redusert i forhold til RAW som forventet men det er ikke noe stort problem. Sjekk at kornene er på samme plass i hvert bilde, hvis ikke så hjelper ikke darkframe subtraction siden det bare fungerer på statiske defekter. Lenke til kommentar
Sarge Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) På mitt kamera virker det som om JPEG-komprimeringen jevner ut pikslene, og da blir det ubrukelig... Vi snakker manuell Darkframe, selvfølgelig... Får bruke Neat Image eller noe slikt istedet. Endret 12. oktober 2005 av Sarge Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det har ikke noe å si om pikslene blir jevnet ut så lenge de er på samme plass fra bilde til bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå