masada 626 Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Heisan er helt fersk her på forumet.har et spmål om styringen på 626 min. noen som vet om svakheter i tannstang ? når jeg kjører virker det som om endledd er gåen,blir liksom litt vinglete i lange svinger.men endeledd er skiftet på begge sider og forstilling stilt opp igjen på verksted.bilen er en 91 mod 2.2glxi i b fin stand.runder i disse dager 300000km.noen har sagt til meg at det kan vere noen ventiler i tannstangen som fusker.noen som vet? Lenke til kommentar
otis Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Det kan jo være den svarte boksen under førersetet, såfremt at du har boksen der. Det kan jo hende at den ligger under passasjer setet. Den kan fjuske litt i ny og ne. Men det skal ikke være noe vanlig feil på disse bilene. Lenke til kommentar
masada 626 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 sort boks? hva er den till? hvordan kan den påvirke stryringen? Lenke til kommentar
exs Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 sort boks? hva er den till? hvordan kan den påvirke stryringen? tror nok de bare kødder meg deg...... men problemet ditt kan være ganske mye...feks utslitte opphengs kuler el gåent hjullager ,spissinga kan være gal (ingen garanti for at de vet hva de gjør på verkstedet) kansje problemet liggert i dempertårna eller dødgang i styresnekka....... men detta er generelle problemer de.....har ikke så mye innsikt i mazda modellene Lenke til kommentar
otis Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg kødder ikke... Det ligger en svart boks under førersetet ditt og den regulerer hvor mye servoen din skal hjelpe deg i å svinge. Det går ann at den er litt smårar, sjekk kontaktene på den ihvertfall. Det som exs skriver stemmer forsåvidt det og da. Men når du var på 4 hjulskontroll med bilen din, skal du jo få et ark med de nye verdiene på alle hjulene. Dette er for at du som kunden skal se at det virkelig har blitt gjort noe med bilen. Hjullager som er gåent er det vel neppe, da disse hjullager går både 400000-500000 km før de gir opp. Men det kan være bærekulene eller den ene bærekulen. Tror ikke at slakk i styresnekka skal være et problem, men det kan jo såklart være det. Lenke til kommentar
masada 626 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 ok takker for svar,skal prøve meg fram.har liggende en tannstang,skal prøve og bytte den først Lenke til kommentar
masada 626 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 glemte og si,denne uvanlige oppførselen på styringen kan merkes også når bilen er i gang men står i ro.hvist jeg dreier ratte,er det som om servoen "tuller"litt og det blir lettere inn i mellom.så jeg har vel mere tro på at det er ett problem med servoventiler,tannstang eller eventuelt sort boks under setet.det ble i en service i forbindelse med eu kontroll byttet skiver,lager og endeledd. bede spesielt om go kontroll foran i forstilling pga rar oppførsel. skal prøve og bytte tannstang,så for vi se.skal gi en tilbakemld hvist det forandrer seg. Lenke til kommentar
otis Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Det kan jo hende at du bare har lite servovæske da! Har du sjekket det? Jeg har hatt akkurat samme feil som du beskriver, men det ordnet seg selv. Da var det i tillegg slik at desto fortere jeg kjørte desto lettere ble det å svinge. Og ikke nok med det, plutselig kunne servoen helt kutte ut midt i en sving med en hand f.eks. og da ble det tungt. Men uansett sjekk servovæsken. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 Dårlige fjærbeinslager kan også gi slike symptomer, gjerne ledsaget av knirk og små smell. T'Weed Lenke til kommentar
masada 626 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 har sjekket og byttet oljen,men er litt usikker på luft..skal den luftes i likhet med bremser på noen måte? og i tillfelle hvordan? Lenke til kommentar
Mixman404 Skrevet 11. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2005 For å lufte servosystemet så jekker du bilen opp i front og lar motoren gå på tomgang mens du svinger med fullt utslag fra venstre til høyre et par ganger. Deretter etterfyller du med væske Lenke til kommentar
masada 626 Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2005 takker for mange gode svar,skal forske,skru og forhåpenligvis få kjærra i stand Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå