Shikaru Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg bruker saks. :!: ahaha Lenke til kommentar
haarod Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 En skal være ekstremt ille rammet, samt ha prøvd det aller meste annet, før en får lov til å begynne med Roaccutane. Vi har diskutert dette litt i mote- og utseendetråden, kortversjonen av konklusjonen er vel at en bør komme seg til hudlege. I tillegg må en bruke cleanser og ansiktskrem morgen og kveld (det er glupt å skille mellom daycream og nightcream), og det er viktig å bruke produkter som er tilpasset ens hudtype – her kan det nevnes at samtlige av Dermalogicas produkter er fettfrie, såvidt jeg vet. Disse får man forresten kjøpt til fordelaktige priser på minhud.no. 1500,- for vidunderkrem var litt i dyreste laget ... Lenke til kommentar
haarod Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Etter det jeg husker ender man i Norge opp med å betale under 1000,- for en Roaccutane-kur, i forhold til alvoret som skal til for at man skal få kuren synes jeg ikke dette er en særlig betydelig sum. Takk for komplimentet, Rxj0n! En night cream er logisk nok en krem som brukes om natten, ofte har disse forskjellige vitaminer og lignende i seg, laget for å gjenoppbygge og friske opp huden. En day cream, derimot, har mer fokus på å beskytte huden mot alt det skumle den kommer borti av sollys, eksos og lignende i løpet av en dag. Du har ikke tilfeldigvis noen slike rensegreier å anbefale? Sebamed funker bra for meg, men pass på at du får med deg både renseskum/såpe, rensevann og fuktighetskrem. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Kosthold skal ikke ha noenting å si, bare gamle myter. Det er dette som er en myte. Om du spiser en hvitløk om dagen, komer det hvitløk ut av huden. (det lukter ihvertfall sånn) Om du spiser masse dritt, kommer det masse dritt ut av huden. (det ser iaf sånn ut) Nei, du tar feil. Kviser er en irritasjon i talgkjertelen i huden. Kosthold har ikke noe å si. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 HKoN-: Jeg sa vel ikke at man trengte å kjøpe det dyreste produktet de hadde? Dessuten tror jeg det er rimelig uaktuelt for de fleste her å begynne med kremer som skal sinke aldringsprosessen... Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Har brukt Dalacin (morgen) og Differin (kveld) etter at Finacea ikke hjalp nevneverdig. Noen som har erfaringer med disse? Forresten, Dermalogica er bra saker. Har selv en Active Moist, som jeg ga 700,- eller mer for. Altså, mamma gjorde Endret 11. oktober 2005 av FredericC Lenke til kommentar
haarod Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 HKoN-: Jeg sa vel ikke at man trengte å kjøpe det dyreste produktet de hadde? Dessuten tror jeg det er rimelig uaktuelt for de fleste her å begynne med kremer som skal sinke aldringsprosessen... Neinei, ble bare ganske sjokkert når jeg så prisen på den Men uansett, hvis jeg hadde hatt store problemer med huden hadde jeg nok lagt en del penger i det. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Vask huden din OFTE, gjerne med noe midler jeg bruker noe fra oriflame - de har en egen serie for hud rensking, også er det viktig å tilføre huden fuktighet etter du har rensket den - dvs fuktighetskrem Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Nei, du tar feil. Kviser er en irritasjon i talgkjertelen i huden. Kosthold har ikke noe å si. JO. FFS. Eg har testa det fleire gongar, kva einaste gong eg et mykje snop, får eg ein større produksjon av kviser. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Nei, du tar feil. Kviser er en irritasjon i talgkjertelen i huden. Kosthold har ikke noe å si. JO. FFS. Eg har testa det fleire gongar, kva einaste gong eg et mykje snop, får eg ein større produksjon av kviser. http://www.lommelegen.no/art/art2416.asp Det er ingen forskere som har klart å vise en sammenheng mellom kostholdet ditt og hvor mye kviser du får. http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/kviser Det er ikke vitenskapelig vist at kostholdet har betydning for utvikling eller forverring av acne http://www.dagbladet.no/dinside/2005/02/21/424060.html Kviser har ingenting med hva du spiser og drikker å gjøre. Alle får høre at det er en sammenheng mellom sjokolade, brus og potetgull og kviser, men alt dette er feil. Grunnen til kviser er sammensatt, og det er ingenting feil du gjør selv som fører til uren hud, det er primært arvelig, sier overlege Joar Austad ved hudavdelingen på Rikshospitalet til Dagbladet.no. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Gnur mæ inn i torskeslog Lenke til kommentar
Veronica Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Kviser har ingenting med hva du spiser og drikker å gjøre. Alle får høre at det er en sammenheng mellom sjokolade, brus og potetgull og kviser, men alt dette er feil. Grunnen til kviser er sammensatt, og det er ingenting feil du gjør selv som fører til uren hud, det er primært arvelig, sier overlege Joar Austad ved hudavdelingen på Rikshospitalet til Dagbladet.no. Jeg tror det kan være noe i det jeg, faktisk. For et par år tilbake hadde jeg "godterilov" (dvs ikke spise godteri) i et helt år. Det året hadde jeg ren og pen hud, ikke noe kviser. Når jeg begynte på igjen med godteri, kom kvisene også Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Glint: I så fall er eg eit fullt levande motbevis. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Javel. Forklar hvordan godteri forårsaker irritasjon/betennelse i talgkjertelen plz. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Sidan eg ikkje interessar meg spesielt mykje for hud eller er utdanna innen det, kan eg heller ikkje forklare det. Alt eg kan sei er at når eg for i meg mykje kjappa karbohydratar, får eg ein auka produksjon av kviser. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Sidan eg ikkje interessar meg spesielt mykje for hud eller er utdanna innen det, kan eg heller ikkje forklare det. Alt eg kan sei er at når eg for i meg mykje kjappa karbohydratar, får eg ein auka produksjon av kviser. Samme her... Kanskje vi skal gå sammen og dokumentere det? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Sidan eg ikkje interessar meg spesielt mykje for hud eller er utdanna innen det, kan eg heller ikkje forklare det. Alt eg kan sei er at når eg for i meg mykje kjappa karbohydratar, får eg ein auka produksjon av kviser. Samme her... Kanskje vi skal gå sammen og dokumentere det? Slenger meg på der du.. SÆRLIG M&M Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Nei, du tar feil. Kviser er en irritasjon i talgkjertelen i huden. Kosthold har ikke noe å si. JO. FFS. Eg har testa det fleire gongar, kva einaste gong eg et mykje snop, får eg ein større produksjon av kviser. Jeg har fått et par kviser når jeg slutta å eta godis ( men de syns ca ikke ) Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Sidan eg ikkje interessar meg spesielt mykje for hud eller er utdanna innen det, kan eg heller ikkje forklare det. Alt eg kan sei er at når eg for i meg mykje kjappa karbohydratar, får eg ein auka produksjon av kviser. Kviser og kjappe karbohydrater har ingenting med hverandre å gjøre. Talgkjertlene produserer fett som holder huden smidig. Når talget hoper seg opp i kjertelen kan det bli betent og da blir det en kvise. Hvorfor dette skjer kan være av flere årsaker: Tette porer gjør at talget ikke slipper ut, ubalanse i hormonene som gjør at talgkjertlene produserer for mye fett (dette er grunnen til at mange får kviser under puberteten og tenårene og hvorfor jenter ofte får flere kviser rett før mensen), bakterier på huden som trenger ned i porene, arvelige årsaker, mye skitt i omgivelsene (jeg fikk kviser pga. jobben, mye fett og mugg fra ost som setter seg overalt og gir kviser).... ...men ikke kosthold. Ingen har greid å påvise at kviser er forårsaket av kosthold så det er enkelt og greit bare å legge fra seg den tanken, med mindre det er det du har bestemt deg for å tro på. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Sidan eg ikkje interessar meg spesielt mykje for hud eller er utdanna innen det, kan eg heller ikkje forklare det. Alt eg kan sei er at når eg for i meg mykje kjappa karbohydratar, får eg ein auka produksjon av kviser. Kviser og kjappe karbohydrater har ingenting med hverandre å gjøre. Talgkjertlene produserer fett som holder huden smidig. Når talget hoper seg opp i kjertelen kan det bli betent og da blir det en kvise. Hvorfor dette skjer kan være av flere årsaker: Tette porer gjør at talget ikke slipper ut, ubalanse i hormonene som gjør at talgkjertlene produserer for mye fett (dette er grunnen til at mange får kviser under puberteten og tenårene og hvorfor jenter ofte får flere kviser rett før mensen), bakterier på huden som trenger ned i porene, arvelige årsaker, mye skitt i omgivelsene (jeg fikk kviser pga. jobben, mye fett og mugg fra ost som setter seg overalt og gir kviser).... ...men ikke kosthold. Ingen har greid å påvise at kviser er forårsaket av kosthold så det er enkelt og greit bare å legge fra seg den tanken, med mindre det er det du har bestemt deg for å tro på. Jeg får kviser av snop, ferdig med det. Det er det eneste som teller for meg. Når jeg ikke spiser snop, kommer det ferre kviser enn når jeg har spist snop! Forskere mener så mye! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå