Gå til innhold

Hvordan fjerner DU kviser?

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Denne totalt meningsløse tråden er vel mest rettet mot den yngre generasjon her, som sliter med kviser. Jeg får ikke så mange, men de popper opp av og til og gjør barberingen til et mareritt. Så, hvordan fjerner dere dem best?

Jeg pleide å bruke clearasil, men nå er det tomt, og var dessuten ikke så veldig effktivt.. har også prøvd med sånn aloe-vera lotion, vet ikke om det funker, men får ihvertfall sterk hud av det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vær mann, bruk tang!

Vinkelsliper og båndpusser :w00t:

Det beste er egentlig å ikke røre dem og la dem "gro", men selvfølgelig bør man smøre på et eller annet. Ikke alt som funker for alle, noe funker supert for noen, mens det har ingen effekt hos andre.

Listet etter "alvorlighetsgrad":

Rimi-skvip: Clearasil ++

Apotekstasj: Seba-med, Vitamin-A krem ++

Antibiotika: Tabletter, hudvann ++

Heavy: Rocuccetan (skrevet riktig?). Noe man kan få hos legen som har veldig bra effekt, men har en del bivirkninger, og er ikke akkurat noe man bare får uten videre.

Lenke til kommentar
Heavy: Rocuccetan (skrevet riktig?). Noe man kan få hos legen som har veldig bra effekt, men har en del bivirkninger, og er ikke akkurat noe man bare får uten videre.

Roaccutan(e) :)

Bivirkningene er ikke så mange som alle skal ha det til, litt stive ledd og tørre lepper (som regel merkes bare det siste). :)

Endret av firstperson
Lenke til kommentar
Hva er bivirkningene?

Selvmordsforsøk og selvmord er problem som Legemiddelverket ser alvorlig på. Fordi man ikke kan utelukke en sammenheng mellom selvmord og Roaccutan-bruk, har Legemiddelverket krevd at produsenten skal omtale dette i informasjon til hudlegene. Det blir presisert at legen skal undersøke pasientens psykiske helsetilstand nøye før han anbefaler Roaccutan-behandling. Han skal også følge pasienten nøye under behandlingen og eventuelt gi nødvendig behandling for plager som oppstår, f.eks. antidepressiv behandling.
Lenke til kommentar
Hva er bivirkningene?
Selvmordsforsøk og selvmord er problem som Legemiddelverket ser alvorlig på. Fordi man ikke kan utelukke en sammenheng mellom selvmord og Roaccutan-bruk, har Legemiddelverket krevd at produsenten skal omtale dette i informasjon til hudlegene. Det blir presisert at legen skal undersøke pasientens psykiske helsetilstand nøye før han anbefaler Roaccutan-behandling. Han skal også følge pasienten nøye under behandlingen og eventuelt gi nødvendig behandling for plager som oppstår, f.eks. antidepressiv behandling.

wtf? seriøst?

Lenke til kommentar

Tørre lepper: Kanskje 4-5 lypsyler i uken, helt jævlig.

Tørr hud: Kunne ta bort store flak med tørr hud på hendene, ble også ganske tørr i trynet. Måtte kjøpe en spesialfuktighetskrem for å ikke tørke bort.

Du skal heller ikke oppholde deg i sollys mens du bruker Roaccutan. Man kan heller ikke drikke alkohol.

Kom ikke på flere ting som jeg opplevde, så jeg tror det var alt.

Lenke til kommentar

For å utdype det jeg skrev over; Roaccutane er et middel som er særdeles grunnløst fryktet av mange. Det snakkes om kjempebivirkninger som alvorlige depresjoner. Selvmordsforsøk. Men dette er aldri bevist, og regnes nærmest som sprøyt av mange leger/proffesjonelle. Jeg snakket med en erfaren hudlege og han mente det absolutt ikke var noe å tenke på. Jeg vet at de aller fleste som bruker dette middelet utelukkende merker tørre lepper og/eller tørre slimhinner, noe som er plagsomt men helt ufarlig. Folk som trener mye kan oppleve stivhet i ledd/muskler.

Gravide kan imidlertid ikke bruke Roaccutane; det gir alvorlige fosterskader

Edit: Bivirkningenes styrke kommer såklart an på dosering.

Endret av firstperson
Lenke til kommentar

En skal være ekstremt ille rammet, samt ha prøvd det aller meste annet, før en får lov til å begynne med Roaccutane. Vi har diskutert dette litt i mote- og utseendetråden, kortversjonen av konklusjonen er vel at en bør komme seg til hudlege.

I tillegg må en bruke cleanser og ansiktskrem morgen og kveld (det er glupt å skille mellom daycream og nightcream), og det er viktig å bruke produkter som er tilpasset ens hudtype – her kan det nevnes at samtlige av Dermalogicas produkter er fettfrie, såvidt jeg vet. Disse får man forresten kjøpt til fordelaktige priser på minhud.no.

Lenke til kommentar
En skal være ekstremt ille rammet, samt ha prøvd det aller meste annet, før en får lov til å begynne med Roaccutane. Vi har diskutert dette litt i mote- og utseendetråden, kortversjonen av konklusjonen er vel at en bør komme seg til hudlege.

Man trenger ikke være ekstremt ille rammet! Poenget er at "ingen" av de andre midlene skal ha virket.

Roaccutane er forresten veldig dyrt, men man får igjen store deler av det man betaler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...