Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC´en vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da det var mye støv på de fleste komponenter, støvsugde jeg min pc idag. Jeg tok ut prosessoren og støvsugde den grundig. Da jeg skulle fjerne CPU´en, satt den fast i viften, og ble hengende fast i viften i det jeg dro den ut. Jeg brukte ikke særlig med kraft for å dra den ut av socketen, men er redd den kan ha blitt skadet, da "sikringspinnen" som sørger for at CPU holdes fast i hovedkortet var i sikret posisjon. En av de tynne "pinnene" på prosessoren ble litt bøyd. Jeg bøyde den på plass, uten særlig problemer.

 

Når jeg starter PC´en kommer det 1 langt bip, stillhet i ca 3-4 sec, 1 langt bip osv.

Det kommer ikke noen bipelyd når jeg starter maskinen uten CPU. Heller ikke når jeg bytter posisjon på bios-jumperen.

 

 

Jeg har et K8N Neo series hovedkort med en amd 64 3000 prosessor.

 

 

Håper på svar

 

JCB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg begynnte å støvsuge, så jeg at cpu´en var VELDIG støvete. Jeg tenkte det var lurt å ta den ut for å komme skikkelig til. Kanskje ikke så lurt :( . Kan det ha utviklet seg statisk energi i pc´en under støvsuging, som kan ha skadet ett eller annet?

Jeg har også koblet fra alle komponenter, men det kommer fremdeles bipe lyd. Jeg har også koblet fra ram-brikken ( 1 stk 512mb) og prøvd å sette den i forskjellige slots etc.

 

Merkelige greier!

 

Takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...