picpac Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Trenger litt tilbakemeldinger jeg, helt ny. Legger ved et bilde tatt første dagen med digital kamera. Hvordan legger jeg forresten ut 2 - 3 bilder av gangen? Endret 10. oktober 2005 av picpac Lenke til kommentar
jh.sb Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg synes det er et flot billede, men da jeg sad og kiggede nærmere på det synes jeg ikke det var skarpt i midten. Der er ligesom et blødt område i midten af billedet og det er skarpt uden om og derefter en blur effekt. Mon der er noget på linsen? Ellers et flot belyst billede. Glæder mig til at se flere billeder. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Jeg synes det er et flot billede, men da jeg sad og kiggede nærmere på det synes jeg ikke det var skarpt i midten. Der er ligesom et blødt område i midten af billedet og det er skarpt uden om og derefter en blur effekt. Mon der er noget på linsen? Jeg er ganske sikker pà at det skyldes liten dybdeskarphet. Dette skyldes igjen bruk av stor blenderàpning. Hvis man vil unngà at det _ser ut som_ bildet er uskarpt (om det er tvil), bòr man plassere motivet plant foran objektivet slik at hele motivet blir skarpt. At bakgrunnen er uskarp vil derimot ofte vàre fint, sà jeg vil ikke nòdvendigvis ràde noen til à blende ned uten à tenke over dette.. Hvordan legger jeg forresten ut 2 - 3 bilder av gangen? Du mà enten lage flere innlegg (i samme tràd) eller legge bildene pà en annen internettside og plassere en link her istedet. Alternativt kan du droppe de andre bildene (plukk ut det beste), for det er lettere à kommentere ett enkelt bilde enn en liten haug med bilder.. Endret 11. oktober 2005 av anderfo Lenke til kommentar
picpac Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Takk for tilbakemeldinger Problemet når jeg tok bilde var at furunålen lå høyere enn mosen. Valgte derfor å fokusere på mosen for å få frem detaljene her. Hadde jo vært fint om jeg hadde klart å fokusere på begge, og hatt en dus bakgrunn nedover sidene på steinen. Ikke vet jeg, det er meg som er ny Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Takk for tilbakemeldinger Problemet når jeg tok bilde var at furunålen lå høyere enn mosen. Valgte derfor å fokusere på mosen for å få frem detaljene her. Hadde jo vært fint om jeg hadde klart å fokusere på begge, og hatt en dus bakgrunn nedover sidene på steinen. Ikke vet jeg, det er meg som er ny 4987437[/snapback] Alternativt kunne du plukket vekk furunàla og gàtt nàrmere mosen, eller plassert deg ut til hòyre eller mer til venstre slik at furunàla og mosen er like langt unna kameraet (da kan begge bli skarpe). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå