Tman Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei! Sitter her og har akkurat koblet opp en Linksys WRT54GS mot mitt Thomson Speedtouch510i. Jeg forsøkte etter beste evne å slå av routerfunksjonalitet i routermodemet før jeg satte inn Linksysen, men er ikke sikker på om det gikk helt i boks. Noen som vet hvordan jeg sjekker dette i Speedtouch'en? Jeg kjørte easy setup og valgte bridged ethernet men fikk aldri noe skjermbilde med "Finish" knapp etter at modemet ble konfigurert. Slik situasjonen er nå så fungerer internett via Linksys routeren, men jeg er litt usikker på hvor bra oppsettet er siden "Internett"-lampen på Speedtouch blinker mellom grønn og orange hele tiden. Håper at noen som har gjort dette før kan gi meg noen ideer om hva som kan være galt! Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei, gå til web-konfigurasjonssiden til WRT54Gx. Sjekk om det finnes følgende status (status siden): Login Type : PPPoE Login Status : Connected IP Address : 85.164.x.x Subnet Mask : 255.255.255.255 Default Gateway : 85.164.x.x DNS 1 : 193.213.112.4 DNS 2 : 130.67.15.198 DNS 3 : MTU : 1492 Hvis du er oppkoblet via Automatic Configuration - DHCP - under Login Type - så har du fortsatt ikke noe "bridged modem". Hilsen, Bit Lenke til kommentar
Tman Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Takk for hjelpen! Er oppkoblet med PPPoE så det tror jeg er greit. Er mere bekymret for tilstanden på Speedtouch siden den står og blinker hele tiden. Ingen tips om dette? Lenke til kommentar
Tman Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 *bump* Tar sjangsen på å bumpe denne da det ikke var så mye respons i går kveld. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Takk for hjelpen! Er oppkoblet med PPPoE så det tror jeg er greit. Er mere bekymret for tilstanden på Speedtouch siden den står og blinker hele tiden. Ingen tips om dette? Hvilke lamper blinker? Lenke til kommentar
Tman Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Internett-lampen (alfakrøll) Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 jaha ja internett lampen SKAL blinke den DSL lyset derimot skal være lys på hele tiden har selv en speedtouch Lenke til kommentar
Tman Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Det som er rart er at alfakrøll-lampen ikke blinket mellom grønn og oransje før jeg satte opp routeren. Da Speedtouch'en stod alene som routermodem var det konstant grønt lys på alle 3 lamper. Merkelige greier?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå