Mato Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Hvor kan få MasterCard uten kreditt? Altså som et debetkort? ja det er jeg RIMELIG sikker på , noen banker leverer visa ( di fleste ) og noen bruker mastercard det finnes og diners klubb og andre rene kredittkort selskap som ikke er tilknyttet noen banker , disse fås ikke som debitkort . mastercard er ca det samme som visa , bare en konkurent EDIT: leste ikke spm god nokk hvor vet jeg ikke , men jeg har sett det i banker rundt om Endret 10. oktober 2005 av FtZ- Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 info : http://www.mastercard.no/default.asp?id=406 http://www.visa.no/ny/visa/betalingsl_sninger/forpersoner/ Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 «Et MasterCard kort utstedes som oftest som kredittkort ...» Det forklarer vel egentlig saken ganske greit? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har vanlig visakort med kreditt på, så ja; det trenger ikke være Gold for å gi kreditt. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 «Et MasterCard kort utstedes som oftest som kredittkort ...» Det forklarer vel egentlig saken ganske greit? som oftest dvs at man og får di som debitkort , bare ikke så vanlig . Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Selvfølgelig, jeg prøvde da ei heller å påstå noe annet. Imidlertid er det i Norge slik at de aller fleste banker holder seg til VISAs debetkort og MasterCards kredittkort, og dermed belyser dette faktisk trådstarers initielle problem på en hensiktsmessig måte. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 «Et MasterCard kort utstedes som oftest som kredittkort ...» Det forklarer vel egentlig saken ganske greit? som oftest dvs at man og får di som debitkort , bare ikke så vanlig . Finn én bank i Norge som gir deg et MasterCard som et vanlig debetkort. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har vanlig visakort med kreditt på, så ja; det trenger ikke være Gold for å gi kreditt. Dette varierer en god del, så vidt jeg vet er det kun Nordea som *kun* opererer med Visa Gold for å tilby kreditt på et Visakort? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 PiRANhA: Jeg hadde ikke forventet det, men det ser ut som om Handelsbanken vanligvis utsteder MasterCard som debetkort; «Mastercard fra Handelsbanken er tilknyttet en konto i banken og bruk av kortet belastes kontoen.» Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 PiRANhA: Jeg hadde ikke forventet det, men det ser ut som om Handelsbanken vanligvis utsteder MasterCard som debetkort; «Mastercard fra Handelsbanken er tilknyttet en konto i banken og bruk av kortet belastes kontoen.» Sånn går det når svenskene får lov til å drive bank! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 PiRANhA: Jeg hadde ikke forventet det, men det ser ut som om Handelsbanken vanligvis utsteder MasterCard som debetkort; «Mastercard fra Handelsbanken er tilknyttet en konto i banken og bruk av kortet belastes kontoen.» Sånn går det når svenskene får lov til å drive bank! svenskene har da vitteligen bedre banker en norge med tanke på gebyr , der er det helt lattelig og ta betalt for utak i minibank og betalig av regninger ol Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Visa er vel et debitkort, men man ka overtrekke disse til en hvis grad. MasterCard er et kredittkort som man kan dra vanligvis helt opp til 50.000 kr. og f.eks. Eurocard gir deg 3 mnd. betalingsfrist på dette. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Landkreditt bank tilbyr debetkort med Mastercard, kredittkortet de har er gjennom VISA (som eksempel). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå