Gå til innhold

VISA vs MasterCard.. hva er forskjellen?

*Magnus*

Anbefalte innlegg

Hvor kan få MasterCard uten kreditt? Altså som et debetkort?

ja det er jeg RIMELIG sikker på , noen banker leverer visa ( di fleste ) og noen bruker mastercard

det finnes og diners klubb og andre rene kredittkort selskap som ikke er tilknyttet noen banker , disse fås ikke som debitkort .

mastercard er ca det samme som visa , bare en konkurent

EDIT: leste ikke spm god nokk :blush: hvor vet jeg ikke , men jeg har sett det i banker rundt om

Endret av FtZ-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig, jeg prøvde da ei heller å påstå noe annet. Imidlertid er det i Norge slik at de aller fleste banker holder seg til VISAs debetkort og MasterCards kredittkort, og dermed belyser dette faktisk trådstarers initielle problem på en hensiktsmessig måte.

Lenke til kommentar
PiRANhA: Jeg hadde ikke forventet det, men det ser ut som om Handelsbanken vanligvis utsteder MasterCard som debetkort; «Mastercard fra Handelsbanken er tilknyttet en konto i banken og bruk av kortet belastes kontoen.»

Sånn går det når svenskene får lov til å drive bank! :whistle:

Lenke til kommentar
PiRANhA: Jeg hadde ikke forventet det, men det ser ut som om Handelsbanken vanligvis utsteder MasterCard som debetkort; «Mastercard fra Handelsbanken er tilknyttet en konto i banken og bruk av kortet belastes kontoen.»

Sånn går det når svenskene får lov til å drive bank! :whistle:

svenskene har da vitteligen bedre banker en norge med tanke på gebyr , der er det helt lattelig og ta betalt for utak i minibank og betalig av regninger ol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...