gumbie Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg er blitt pilotkunde hos Nordisk Mobiltelefoni AS , som har overtatt 450-frekvensen i Norge, og fikk i dag hentelapp i postkassen om at modemet kunne hentes på posten. Det følger, i flg mail fra NM, med usb-kabel slik at modemet kan brukes på vanlig pc og notebook. Les om modemet her: http://www.nordiskmobiltelefon.no/page.asp?PageId=5 Det jeg lurer på er om jeg også kan bruke modemet på en HP iPAQ Pocket PC hx4700: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302471&view=detailed Som det fremgår av specen har den usb-utgang. Grunnen til at jeg signet opp hos NM var at jeg ønsket internett på hytta og andrer steder, samt å slippe å dra med meg en notebook. Er det noen som vet om modemet vil fungere med hx4700? Lenke til kommentar
gumbie Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg er blitt pilotkunde hos Nordisk Mobiltelefoni AS , som har overtatt 450-frekvensen i Norge, og fikk i dag hentelapp i postkassen om at modemet kunne hentes på posten. Det følger, i flg mail fra NM, med usb-kabel slik at modemet kan brukes på vanlig pc og notebook. Les om modemet her: http://www.nordiskmobiltelefon.no/page.asp?PageId=5 Det jeg lurer på er om jeg også kan bruke modemet på en HP iPAQ Pocket PC hx4700: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302471&view=detailed Som det fremgår av specen har den usb-utgang. Grunnen til at jeg signet opp hos NM var at jeg ønsket internett på hytta og andrer steder, samt å slippe å dra med meg en notebook. Er det noen som vet om modemet vil fungere med hx4700? Regner med at jeg kan bruke en av disse kablene: http://www.idedata.no/p.asp?ID=1634 http://www.idedata.no/p.asp?ID=1095 Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har litt vanskelig for å tro at du bare kan koble til modemet til en hvilken som helst PDA. PDA'en må jo ha drivere og støtte for modemet. For alt jeg vet kan modemet også kreve spesiell programvare kjørende på PC'en for å fungere mot Nordisk Mobiltelefon, noe som neppe finnes til Pocket PC. Lenke til kommentar
gumbie Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg har litt vanskelig for å tro at du bare kan koble til modemet til en hvilken som helst PDA. PDA'en må jo ha drivere og støtte for modemet. For alt jeg vet kan modemet også kreve spesiell programvare kjørende på PC'en for å fungere mot Nordisk Mobiltelefon, noe som neppe finnes til Pocket PC. 5002875[/snapback] Du har selvsagt helt rett mht drivere. Nordisk Mobiltelefon jobber med saken. Kommer med mer info så snart jeg får svar fra NM. Det fungerer ellers glimrende med notebook. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Jeg har litt vanskelig for å tro at du bare kan koble til modemet til en hvilken som helst PDA. PDA'en må jo ha drivere og støtte for modemet. For alt jeg vet kan modemet også kreve spesiell programvare kjørende på PC'en for å fungere mot Nordisk Mobiltelefon, noe som neppe finnes til Pocket PC. 5002875[/snapback] Du har selvsagt helt rett mht drivere. Nordisk Mobiltelefon jobber med saken. Kommer med mer info så snart jeg får svar fra NM. Det fungerer ellers glimrende med notebook. 5007499[/snapback] Fint om du gir beskjed om du får noe info om PDA. Jeg venter selv på modemet, og det ultimate ville jo vært om jeg kunne brukt den med PDA'en også... Regnte imidlertid med at det ikke ville gå. Lenke til kommentar
gumbie Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Fint om du gir beskjed om du får noe info om PDA. Jeg venter selv på modemet, og det ultimate ville jo vært om jeg kunne brukt den med PDA'en også... Regnte imidlertid med at det ikke ville gå. 5008172[/snapback] Antennen er ganske stor, faktisk større enn jeg hadde ventet meg, så den er ingen ting å dra med seg. Holder på å undersøke hvor jeg kan få kjøpt en antenne som jeg kan montere i bilen pluss at jeg skal kjøpe en inverter 12-220V. Har en stor MPV 7-seter med nedfellebare bord("flysetetype"), så det er greit å bruke den i bilen. På hytta skal jeg kjøpe ny antenne. Håper NM vil prise tjenesten fornuftig etter prøveperioden. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Argh, er saken her at modemet ikke går på USB-strøm? Du sitter altså med en svær antenne og en vanlig strømkontakt? Trodde litt av poenget med UMTS-nettet var at det var en mobil løsning... Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Argh, er saken her at modemet ikke går på USB-strøm? Du sitter altså med en svær antenne og en vanlig strømkontakt?Trodde litt av poenget med UMTS-nettet var at det var en mobil løsning... 5014887[/snapback] Nå har jeg ikke fått mitt eget NMT-modem enda, men slik jeg har forstått det har det egne batterier (og egen lader)... Lenke til kommentar
gumbie Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Argh, er saken her at modemet ikke går på USB-strøm? Du sitter altså med en svær antenne og en vanlig strømkontakt?Trodde litt av poenget med UMTS-nettet var at det var en mobil løsning... 5014887[/snapback] Løsningen er mobil, og du kan selvsagt lade opp batteriet til modemet(dvs bruke det uten strømkontakt) uten at jeg har sjekket hvor lenge det varer ved aktiv bruk. Grunne til at jeg kjøper inverter er at jeg ikke vil gå tom for strøm i bilen. UMTS?? Nei, nei NM er mye bedre Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 om en får kontakt da. med eksternantenna plugget i så får jeg maks signal men får fortsatt ikke koblet til. undrer meg over at programmet viser anydata heller den NMT da men men... den antenna som fulgte med skulle fint funke sammen med bil. bare sett den på taket, den har magnetsokkel om det skal brukes sammen med pda så tror jeg en bedre løsning vil være å vente til dem kommer med sine egne telefoner. om jeg har forstått ting rett så skal dem gi samme hastighet som dette modemet, og vil mest sansynlig være rigget for å kunne kobles til andre mobile enheter på ett eller annet vis (bluetooth anyone?). har også forstått det slik at om dem åpner for andre telefoner så vil disse kansje være begrenset når det gjelder hastighet... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) om en får kontakt da. 5251600[/snapback] Samme problem som meg!? Endret 5. desember 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 vel, dialogboksen er mindre (win2k) men ellers samme suppa ja. hvor i landet er dette? sitter her å lurer på om jeg bare skal returnere hele pakka siden dem skal ha begrensning på download pr måned osv... har sendt mail etter mail å klaget. ble oppringt av supportdama en gang men hun forsto ikke noe av det jeg babla om og sendte meg ett feilskjema. som inneholdt samme spørsmåla som jeg hadde svart på før. det lovet så bra, men som i alt når det gjelder it og nett, loves det mer en det kan holde. minner meg litt om en gjeng med bruktbilselgere egentlig... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 (endret) Jepp... fikk beskjed at henvendelsen min var sendt til teknisk support og at jeg ville få svar snart. Fikk aldri noe svar - heller ikke etter at jeg purret. Ganske utrolig egentlig. Vi er betatestere - men de er ikke interessert i feedback'en. Jeg vil selvsagt returnere det, men synes det blir litt irriterende at hele dette opplegget skal koste meg over 300kr. Bor utenfor Bergen forresten. Endret 5. desember 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 (endret) 300kr? porto og slikt eller? edit: sånn, da var alt sammen pakket og klart til å bli returnert til NMT... Endret 6. desember 2005 av hobgoblin Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 6. desember 2005 Del Skrevet 6. desember 2005 300kr? porto og slikt eller? 5258630[/snapback] Ja, var jo 214kr i frakt når det ble sendt til oss, og blir ca 100kr i frakt til retur. Lenke til kommentar
gumbie Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg leverer tilbake utstyret til NMT, ikke fordi det ikke har vært stabilt eller virket, fordi det har det, men av den enkle grunn at de har innført latterlig lave månedlige trafikk-kvoter. Selv med GPRS kommer jeg over 1 GB pr måned i dag. Bruker Teletopia i Oslo som er gratis, NetCom utenfor Oslo. Nei dette var skuffende NMT. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg leverer tilbake utstyret til NMT, ikke fordi det ikke har vært stabilt eller virket, fordi det har det, men av den enkle grunn at de har innført latterlig lave månedlige trafikk-kvoter. Selv med GPRS kommer jeg over 1 GB pr måned i dag. Bruker Teletopia i Oslo som er gratis, NetCom utenfor Oslo. Nei dette var skuffende NMT. 5291458[/snapback] Ja, la merke til det. Det var jo så latterlig at Nordisk Mobiltelefon gjorde seg til den mest useriøse aktøren på det norske markedet. Makan til idioti. Høy pris, og 1 GB-grense :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå